تشکل معتمدان محلی نهادمند شود/شکست رکورد حفاری تونل مترو پس از ۱۹ سال

شهردار اصفهان گفت: تشکّل معتمدان محلی مناطق باید شکل بگیرد و نهادمند شود، زیرا این افراد به خوبی مسائل و مشکلات منطقه را شناخته و می‌توانند برای رفع مسائل به شهرداری کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _پنج شنبه پنجم تیرماه ۹۹ _در برنامه رادیویی شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»، با اشاره به حضور در اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری و پاسخگویی چهار ساعت به طور مستقیم از طریق تلفن به سوالات شهروندان اظهار کرد: در این برنامه بیش از ۱۷۰ تماس از سوی شهروندان برقرار و پاسخگویی به ۶۳ مورد از تماس‌ها انجام شد، البته این آمادگی وجود دارد تا با سایر افرادی که موفق به پاسخگویی آنها نشدیم، تماس برقرار کرده یا این برنامه را بار دیگر تکرار کنیم.

وی افزود: پاسخگویی تلفنی چهار ساعته در ۱۳۷ اقدامی مبتکرانه از سوی اداره کل روابط عمومی شهرداری بود که برای نخستین بار عملیاتی شد.

عملیاتی شدن شعار" شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو"

شهردار اصفهان ادامه داد: اینکه شهروندان از منزل با شهردار شهر خود از طریق تلفن در تماس باشند و مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند و البته پیگیری‌های لازم در لحظه انجام شود، همان اصل پاسخگویی بوده که یک اصل مسلم برای احقاق حقوق شهروندان و عملیاتی شدن شعار "شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو" است.

وی با بیان اینکه رفع بعضی از مشکلات شهروندان در حوزه اختیارات شهرداری نیست، اما راهنمایی لازم به شهروندان برای پیگیری رفع مسائل انجام می‌شود، گفت: به عنوان مثال برای تغییر کاربری اراضی پنج دستگاه از جمله استانداری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و شهرداری ذی‌ربط هستند.

نوروزی با بیان اینکه ملاقات‌های مردمی در مناطق مختلف شهرداری برگزار و معتمدان محلی و شهروندان مشکلات خود را مطرح و در همان زمان دستور لازم برای رفع مسائل صادر می‌شد، گفت: به دلیل شرایط کرونایی برگزاری این ملاقات‌ها لغو شد، اما به زودی برنامه ملاقات مردمی به عنوان خواسته عمومی شهروندان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته می‌شود.

نوروزی افزود: ابزارهای مشورت با شهروندان باید فراهم شود، از این رو تاکنون از تمام روش‌ها برای ارتباط هر چه بیشتر و بهتر با شهروندان برای رفع مسائل شهر و مردم استفاده شده است.

تشکیل کمیته‌ای برای رفع مشکلات منطقه یک

وی با اشاره به اجرای طرح نوسازی کوچه محله درب کوشک، اظهار کرد: در این محور بخش‌هایی که محور تاریخی نیست، انجام فعالیت آسان است، اما در بخش‌های تاریخی مداخله سایر دستگاه‌ها از جمله میراث را داریم، ضمن اینکه بعضی از بخش‌های آن تاریخی نبوده و نیاز به عقب نشینی مالکان پلاک‌های در مسیر اجرای طرح دارد که باید از طریق توافق با شهروندان آزادسازی انجام شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید کمیته متشکل از کارکنان شهرداری و معتمدان محلی در منطقه یک برای رفع مسائل تشکیل شود، افزود: می‌توان با مشارکت و همراهی شهروندان و تبیین مسائل فرایند آزادسازی مسیر اجرای پروژه‌ها را تسریع بخشید.

دو طرفه شدن خیابان ابن سینا با همکاری مردم

وی در ارتباط با دو طرفه شدن ابتدای خیابان ابن سینا از سمت میدان شهدا تا بیمارستان امین، گفت: این مسیر از حدود ۵۰ سال پیش تاکنون قفل شده و باید باز شود، از این رو امسال برای دو طرفه شدن این مسیر اعتبار مورد نیاز در بودجه پیش‌بینی و طرح نیز آماده شده است، اما آزادسازی مسیر علاوه به همت شهرداری نیاز به همکاری و همراهی شهروندان دارد.

نوروزی اظهار کرد: استفاده از مواد هشت و ۹ قانون برای آزادسازی مسیر ابتدای خیابان ابن سینا از سمت میدان شهدا تا بیمارستان امین در این محدوده نارضایتی شهروندان را به همراه خواهد داشت، بنابراین معتمدان محلی باید در جلسه‌ای با شهرداری منطقه سه در این باره مذاکرات لازم را انجام و برای انجام آزادسازی‌ها به نتیجه برسند.

وی با بیان اینکه هر ۱۵ روز یکبار جلسات بررسی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر با حضور معاونان و مدیران شهرداری برگزار می‌شود و پروژه‌های در دست اجرا بررسی می‌شود، افزود: روز گذشته در این جلسه مسائل و مشکلات منطقه سه شهرداری مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار اصفهان با تاکید بر تشکیل کمیته مشترک شهرداری و مردم برای رفع مسائل میدان امام علی (ع)، خاطرنشان کرد: در فضای زیرین میدان امام علی (ع) فروشگاه رفاه دایر شده و در حال حاضر بر اساس گزارش اعلام شده، روزانه بین سه تا چهار هزار نفر به این مرکز خرید مراجعه و روزانه ۲۰۰ میلیون تومان فروش مواد غذایی در فروشگاه رفاه که همزمان با عید سعید فطر افتتاح شده، انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه میدان امام علی (ع) به سوی پویایی پیش می‌رود، گفت: خوشبختانه فضای کسب و کار در میدان امام علی (ع) رونق گرفته و میزان رفت و آمد شهروندان افزایش یافته است.

نوروزی با بیان اینکه موضوع دو طرفه شدن ابتدای خیابان ابن سینا از سمت میدان شهدا تا بیمارستان امین نیز باید رفع شود، تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن بیمارستان امین در این محدوده باید مشکلات این خیابان هر چه سریع‌تر با کمک مردم برطرف شود.

وی ادامه داد: تشکل معتمدان محلی مناطق باید شکل بگیرد و نهادمند شود، زیرا این افراد به خوبی مسائل و مشکلات منطقه را شناخته و می‌توانند برای رفع مسائل به شهرداری کمک کنند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: فعالیت در منطقه سه به دلیل وجود بازار و میراث تاریخی با مشکلات خاصی همراه است، زیرا در برخی از نقاط این منطقه منازل به انبار یا بخشی از بازار تبدیل شده است.

وی ادامه داد: شورای معتمدان منطقه سه باید فعال شود چرا که معتقدیم هر کدام از معتمدان محلی می‌توانند بخشی از گره مشکلات را باز کنند.

هماهنگی با میراث برای ساماندهی اطراف برج‌های کبوتر

نوروزی با اشاره به دو برج کبوتر خیابان امام خمینی، رو به روی خیابان شریف شرقی واقع در محدوده منطقه هشت شهرداری، افزود: یکی از این برج‌های کبوتر در گذشته تعمیر و مرمت شده بود، برج دیگر نیز در پایان سال گذشته مرمت و معابر اطراف آن پس از ترمیم روکش آسفالت شد.

وی با بیان اینکه هر اقدامی در برج‌های کبوتر و اطراف آن با نظر میراث فرهنگی انجام می‌شود، گفت: برای فضای سبز اطراف برج کبوتر خیابان امام خمینی، رو به روی خیابان شریف شرقی پیگیری‌های لازم انجام شده و تا دو ماه آینده این فضا در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: کار کردن در اصفهان به دلیل تاریخی و میراثی بودن بسیار سخت و دشوار است و باید بسیاری از امور با هماهنگی میراث فرهنگی انجام شود.

بالاترین امتیاز برای آزادسازی به مغازه‌داران خیابان محوری اصفهانی

وی با اشاره به تعیین تکلیف تعریض خیابان محوری اصفهانی در محدوده منطقه ۱۴ اظهار کرد: در این خیابان تعدادی مغازه وجود دارد که باید آزادسازی شود.

نوروزی تاکید کرد: باز شدن گره آزادسازی نیاز به همکاری مردم دارد و خوشبختانه در منطقه ۱۴ معتمدان محلی افرادی آگاه و صاحب نفوذ هستند که می‌توانند در رفع این مشکلات بسیار تأثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه گاهی انجام عقب‌نشینی و آزادسازی‌ها انجام امور را با تأخیر مواجه می‌سازد، گفت: باید جلسه‌ای برای توافق با کسبه جهت آزادسازی مغازه‌ها در خیابان محوری اصفهانی در شهرداری منطقه ۱۴ تشکیل و توافق لازم انجام شود، البته آمادگی داریم بالاترین امتیاز را برای آزادسازی به مغازه‌داران پرداخت کنیم تا آزادسازی و تعریض خیابان انجام و مشکلات شهروندان این نقطه از شهر رفع شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه منطقه ۱۴ همواره مورد توجه مدیریت شهری بوده است، گفت: تلاش می‌کنیم مشکلات این منطقه را با کمک معتمدان محلی و همراهی شهروندان رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال در بودجه ۹۹ برای انجام آزادسازی‌ها و گره‌های کور ترافیکی در مناطق اعتبارات خوبی در نظر گرفته است.

پنج کیلومتر حفاری تونل مترو در سال گذشته

نوروزی با بیان اینکه خط دوم متروی اصفهان با سرعت قابل توجهی در حال احداث است، تصریح کرد: تی. بی. ام خط دوم مترو از چهارمین ایستگاه (عمان سامانی) عبور کرد و رکورد حفاری را شکست به طوری که در ۱۹ سال گذشته که در اصفهان موضوع مترو مطرح بود، در این نقطه رکورد حفاری زده شد و توانستیم بیش از پنج کیلومتر حفاری مکانیزه را در سال گذشته داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات لازم برای احداث ۱۰ ایستگاه خط دو مترو انجام شده است، خاطرنشان کرد: بزرگترین ایستگاه متروی اصفهان در میدان امام علی (ع) احداث خواهد شد که مقدمات آن فراهم شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه شهر می‌توانند با شهر زیرزمینی مترو آشنا شوند، ادامه داد: به شهروندان پیشنهاد می‌شود با توجه به اینکه «یک شهر، زیر شهر» در حال احداث است، از خط دو متروی اصفهان بازدید و تلاش متخصصان، مهندسان و کارگران و متخصصان از دانشگاه صنعتی و سایر دانشگاه‌ها را از نزدیک ببینند.

نوروزی تصریح کرد: با توجه به اینکه احداث خط یک مترو حدود ۱۸ سال به طول انجامید، امیدواریم خط دو مترو ظرف مدت پنج سال احداث و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی با اشاره به بازسازی پیاده رو خیابان ابوریحان، گفت: مدیر منطقه هفت باید از محل مورد نظر بازدید کند تا اگر مشکل در ارتباط با بودجه و منابع مالی برای رفع مشکل آن وجود دارد، از اعتبارات عمرانی در اختیار خود برای رفع مشکلات بودجه مورد نیاز را تخصیص دهیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نهر شاه‌پسند در مناطق هفت و ۱۴ قرار دارد، ادامه داد: بخش واقع شده در منطقه هفت دو باند شده است.

کد خبر 430552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.