هوای اصفهان غبارآلود می شود/ روند افزایشی دما

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: وزش باد شدید توام با گرد و خاک در روزهای جمعه و شنبه به کاهش کیفیت هوا در شرق و مرکز استان اصفهان منجر می شود.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار در استان اصفهان است از این رو وزش باد در بسیاری از مناطق به ویژه از ساعات بعد از ظهر امروز پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روزهای جمعه و شنبه با وجود ناپایداری‌های ضعیف در نیمه شرقی و مرکز استان، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک را شاهد هستیم که به کاهش کیفیت هوا منجر می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش ۲ تا سه درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

علی عسگریان اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۳ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده پیش بینی می‌شود.

همچنین اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه در سطح هشدار زرد اعلام کرد: از بعد از ظهر روز - جمعه ۶ تیر- وزش باد شدید، طوفان لحظه‌ای و گرد و خاک مناطق شرق، شمال و مرکز استان را در برمی گیرد از این رو احتمال کاهش دید افقی، اختلال در تردد محورهای شرق و شمال شرق استان، آسیب به سازه‌های موقت و احتمال شکستن درختان فرسوده وجود دارد. بر این اساس اتخاذ تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه درباره حوادث جوی احتمالی ضروری است.

کد خبر 430540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.