فاصله معنادار طرح جامع شیراز با اهداف راهبردی

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز گفت: طرح جامع شهر شیراز با اهداف راهبردهای پیش‌بینی شده فاصله معناداری دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیلا دودمان در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز اظهار کرد: آنچه ما به عنوان قانون تهیه می‌کنیم صرف‌نظر از کیفیت فنی آن، فاقد نیروی پیش‌برنده‌ای به نام مشارکت مردمی است.

وی افزود: این حقیقت رایج در اکثر شهرهای امروزی را بپذیریم که همواره شکافی میان برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های تفصیلی وجود داشته و دارد، اما نکته مهم آنجاست که این شکاف تا چه میزان عمیق بوده و این فاصله از طرح تا اجرا یا همان تحقق پذیری تا چه میزان انجام شده و چقدر در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان اثرگذار بوده است؟!

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز تصریح کرد: بسیاری از قوانین ما فاقد نیروی مشارکت مردمی است و طرح‌های شهری هیچ نسبتی با نیازها و خواسته‌های جامعه شهری ندارد.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهر شیراز با اهداف راهبردهای پیش‌بینی شده فاصله معناداری دارد، اضافه کرد: تأخیر بیش از اندازه در ابلاغ بازنگری ضوابط طرح تفصیلی شیراز به سمی مهلک و کشنده بدل شده است.

کد خبر 430533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.