بخش خصوصی در طرح‌های نیمه تمام صنعت سرمایه‌گذاری کند

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از بخش خصوصی دعوت کرد تا در طرح‌های نیمه تمام حوزه معدن سرمایه گذاری کند و از ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام در حوزه صنعت و معدن خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، حسین مدرس خیابانی با اشاره به ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام با پیشرفت ۶۰ درصد در حوزه صنعت، گفت: از این میزان سه هزار و ۸۰۰ طرح بالای ۸۰ درصد تکمیل شده است.

وی افزود: همان گونه که در پویش تولید و تداوم امید اعلام شد ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی تا قبل از شهریور ۱۴۰۰ هر هفته به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۱۷۰ هزار میلیارد تومان می‌تواند برای ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کند. باید از ظرفیت بخش خصوصی برای راه اندازی طرح‌هایی که دولت قادر به تکمیل آن‌ها نیست استفاده شود.

مدرس خیابانی افزود: بخش خصوصی توانمندی داریم که سال گذشته ۴۲ میلیارد دلار صادرات داشت و ۴۳ میلیارد دلار هم کالاهای اساسی و مواد اولیه به کشور وارد کرد. بدین ترتیب بخش خصوصی ما قدرت آن را دارد که با مشارکت و با واگذاری طرح‌ها به آن‌ها این طرح‌ها را راه اندازی کند و به بهره برداری برساند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ معدن در کشور داریم که از این تعداد ۴ هزار و ۴۰۰ معدن غیر فعال است و می‌توانیم با اختیاراتی که شورای عالی معادن به شورای معادن استان‌ها داده است بخشی از این معادن را فعال کنیم.

سرپرست وزارت صمت گفت: با فعال سازی این معادن و دیگر طرح‌های نیمه تمام در حوزه صنعت می‌توانیم با اشتغالزایی تأثیر آن را در زندگی روزمره مردم ببینیم.

مدرس خیابانی با اشاره به فشار حداکثری تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: به رغم عجز و ناتوانی بسیاری از کشورها، در جمهوری اسلامی ایران از توسعه کشور غفلت نشده است و هر هفته شاهد بهره برداری از طرح‌های صنعتی هستیم.

کد خبر 430527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    0 0
    با سلام. بنظر میرسد روابط عمومی وزارت صمت بایستی بیشتر این موضوع را برای بخش خصوصی تشریح کند و با بستر سازی و مشوقات حمایتی و قانونی حمایت از سرمایه گذاری مزایای مشارکت در این طرحها را مهیا و فراهم نماید . این یک امر مهم در سال تولید و جهش اقتصادی خواهد بود .