گرگان در مسیر تبدیل به شهر دوستدار کودک

شهردار گرگان از اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی در این شهر با هدف تبدیل گرگان به شهر دوستدار کودک خبر داد.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا دادبود اظهار کرد: پیرو جلسه کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک که سیزدهم خرداد ۱۳۹۹ در وزارت کشور و در چارچوب همکاری‌های مشترک این وزارتخانه با یونیسف برای اجرای ابتکار جهانی شهرهای دوستدار کودک در ایران برگزار شد، شهر گرگان به عنوان یکی از شهرهای منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب شد.

وی ادامه داد: شهر گرگان اقدامات لازم را با هماهنگی کمیته ملی شهر دوستدار کودک مستقر در مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور و در قالب زمانبندی توافق شده، انجام خواهد داد.

شهردار گرگان گفت: شهر دوستدار کودک، شهر یا اجتماع محلی است که در آن نظرها، نیازها، اولویت‌ها و حقوق کودک، بخشی جدایی ناپذیر از سیاست‌ها، برنامه‌ها و تصمیم‌های عمومی باشد.

دادبود تاکید کرد: چشم انداز ابتکار شهر دوستدار کودک یونیسف این است که همه کودکان و جوانان باید بتوانند از کودکی و جوانی خود لذت ببرند و از طریق احقاق برابر حقوق خود در شهر و اجتماع محلی‌شان، توانایی‌های بالقوه خود را به طور کامل به فعل درآورند.

وی اضافه کرد: این ابتکار، با حمایت دولت‌های ملی و محلی، سازمان‌های مردم‌نهاد، بخش خصوصی، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و با همکاری یونیسف، بیش از ۳۰ میلیون کودک را در سه هزار شهر و جامعه محلی در بیش از چهل کشور تحت پوشش قرار داده است.

به گزارش ایمنا، دریافت نشان و برند شهر دوستدار کودک یونیسف زمانی انجام می‌شود که شهر مورد نظر چرخه شهر دوستدار کودک را به صورت موفقیت‌آمیز تکمیل کرده باشد.

کد خبر 430525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.