تغییر ظاهر دیترویت با فضای عمومی جدید

طراحان برگزیده ایالت میشیگان با الهام از تاریخچه شهر دیترویت فضایی عمومی ایجاد کرده‌اند که سایبان‌های آن را درختان سبز در هم تنیده تشکیل می‌دهد و سیمایی جدید به شهر بخشیده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروه مشارکت شهرسازی دیترویت با همکاری معماران کانادایی پارک Capitol در مرکز شهر را از نو طراحی کرده و در طرح جدید خود فضای سبز بیشتری ایجاد کردند. فضای جدید مملو از درختان بلند و سبزی است که در کنار هم سایبان‌هایی برای استفاده زمان استراحت شهروندان ایجاد می‌کند. علاوه بر این، وجود عناصر تاریخی در پارک محبوبیت آن را در میان ساکنان دیترویت دوچندان کرده و روزانه جمعیت زیادی از آن‌ها را گرد هم آورده است.

https://www.imna.ir/d/2020/06/25/4/1643779.jpg

پارک Capitol دیترویت را عناصر طبیعی محصور کرده است؛ درختان سبز از کوچک به بزرگ به سمت رودخانه امتداد یافته است و فضاهای سبز کوچک و باغ‌های ساحلی به وفور در پارک به چشم می‌خورد. واکنش مردم به طبیعت پارک حاکی است که شهروندان دیترویت به سمت فضاهای سبز و آب‌نماها بیش از هر بخش دیگر پارک گرایش دارند.

پیشینه پارک از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد آن است؛ این فضای شگفت‌انگیز در محل اولین کاخ مجلس شورای ایالتی دیترویت و محل دفن اولین حکمران میشیگان، استیونز تی. میسون که قانون اساسی ایالت را پایه‌گذاری کرد، بنا شده است. در مرکز پارک لوحی بزرگ تعبیه شده که بر آن مفاد قانون اساسی حک شده است و مجسمه میسون در نزدیکی آن از قابلیت جابجایی برخوردار است به طوری که می‌توان آن را به سطح زمین انتقال داد تا مردم با چهره اولین حکمران ایالت خود آشنا شده و به طور خیالی با او به تعامل بپردازند.

https://www.imna.ir/d/2020/06/25/4/1643778.jpg

در سراسر پارک نیز، البته با فاصله معین از هم، آلاچیق‌هایی ساخته شده است که در آن مردم می‌توانند غذاهای آماده، نوشیدنی‌های گوارا و تنقلات مورد علاقه خود را تهیه کنند. نیاز به پارک جدید به دنبال افزایش مناطق مسکونی و فروشگاه‌ها شکل می‌گیرد. در چندسال اخیر، بسیاری از ساختمان‌های قدیمی دیترویت، که پیش از این، مردم به آن‌ها تنها به عنوان خرابه‌هایی ترسناک نگاه می‌کردند، به ساختمان‌هایی زیبا و نو تبدیل شده است. این روزها دیترویت سیمایی متفاوت با یک دهه گذشته دارد؛ بسیاری از فضاهای سبز و خانه‌های قدیمی از نو طراحی شده و چشم‌اندازی بی‌نظیر برای آن به وجود آورده است.

https://www.imna.ir/d/2020/06/25/4/1643780.jpg

کد خبر 430524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.