۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
قیمت طلا کاهش پیدا می‌کند؟

قیمت طلا در روزهای گذشته تا نزدیکی ۱۷۷۵ دلار صعود کرد و توانست به یک رکورد چند ساله نزدیک شود اما این بدان معنی است که زمان خرید طلا به پایان رسیده است؟

به گزارش ایمنا، نگرانی درباره افزایش آمار موارد جدید بیماری کووید -۱۹ و احساس ترس ناشی از آن در بازار همچنان در حال پشتیبانی از طلا برای قیمت‌های بالاتر می‌باشد و طلا را دوباره به عنوان پناهگاه امن سرمایه بین سرمایه گذاران محبوب کرده است. علیرغم خوش بینی‌ها نسبت به بهبود V شکل اقتصاد جهانی سرمایه گذاران همچنان نگران شیوع بیشتر ویروس کرونا و بدتر شدن دوباره وضعیت اقتصادی هستند. در نتیجه این اتفاقات بازار سهام دچار افت شده و قیمت طلا افزایش پیدا خواهد کرد.

با افزایش نسبی ارزش دلار قیمت طلا اندکی کاهش یافته است که انتظار می‌رود طی روزهای آینده باز جبران شود. اگر به تصویر فنی قیمت طلا نگاهی بیاندازیم می‌توان پیش بینی کرد که طلا یک نزول صعودی خواهد داشت. یعنی قیمت طلا همچنان تمایلی صعودی دارد اما قبل از این صعود افت‌هایی کوچک را نیز تجربه خواهد و دوباره به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. از این رو هر کاهش قیمت طلا می‌تواند یک فرصت خرید و سرمایه گذاری به حساب بیاید.

منبع: سایت طلا

کد خبر 430516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.