قیمت هر کیلوگرم مرغ ۱۵ هزار تومان تعیین شد

دبیر ستاد تنظیم بازار کشور گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت مرغ برای مصرف کننده به ازای هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، محمد رضا کلامی در این باره اظهار کرد: دبیر ستاد تنظیم بازار کشور با اشاره به آنالیز دستگاه‌ها و تشکلهای مرتبط و از آنجایی که استمرار تولید برای کشور باید حفظ شود و مرغداران دچار ضرر نشوند و جلوی گران فروشی این کالا در بازار گرفته شود، اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت مرغ برای مصرف کننده به ازای هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

وی افزود: پنج درصد تلورانس قیمتی (افزایش کمتر یا بیشتر از این حد) در اختیار استانداران به عنوان رؤسای کارگروه‌های تنظیم بازار استانی قرار گرفته است تا متناسب با ظرفیت تولید و ظرفیت‌های استانی قیمت عرضه را تعیین و اعلام کنند.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص گوشت قرمز نیز گفت: به دلیل اینکه ارز گوشت قرمز نیمایی شده است، واردکننده بر اساس نوسانات ارز نیما گوشت خود را وارد می‌کند و به صورت رقابتی می‌فروشد، پس قیمت گوشت در بخش دامداری‌ها به صورت رقابتی است و دولت نرخ تثبیتی برای آن ندارد. ضمناً در خصوص گوشت قرمز و دام زنده مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی آنالیز هزینه‌های دامداران را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ارائه نماید تا نرخ دام زنده مشخص شود. چون ضرایب بعد از خرید دام و هزینه کشتارگاه مشخص و کنترل می‌شود ولی به دلیل ساختار سنتی دامداری در کشور تا قیمت دام زنده روشن نشود، نمی‌توان برای گوشت نرخ تثبیتی گذاشت.

کلامی اضافه کرد: برای اینکه تولیدکننده و مصرف کننده متضرر نشوند، چند الزام مشخص باید رعایت شود که درج قیمت روی کالا از جمله همین الزامات است که این مصوب ابلاغ شده و قیمت کالا برای اطلاع عموم مردم باید در سامانه ۱۲۴ و در محل عرضه درج و اطلاع رسانی شود.

وی همچنین ادامه داد: انبارها و مراکز نگهداری برای جلوگیری از احتکار به شدت مورد نظارت و بازرسی قرار گرفته و دستگاه‌های امنیتی، نظارتی و انتظامی با تمام توان در این حوزه کار می‌کنند.
کلامی تصریح کرد: شهروندان محترم می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه تخلف گران فروشی و یا عدم عرضه کالا مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ و یا ۱۳۵ به مراجع نظارتی منعکس نمایند تا در صورت احراز تخلف، برخورد قانونی اقدام شود.

کد خبر 430487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.