هشدار ایران به آمریکا در خصوص تلاش برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل

مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد پیشنهاد آمریکا برای صدور قطعنامه‌ای با هدف تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را مردود دانست و تاکید کرد تلاش که ایالات متحده برای بازگرداندن تحریم‌های شورای سازمان ملل متحد اشتباهی اشتباهی فاحش و بزرگ است.

به گزارش ایمنا، تخت روانچی که پنجشنبه شب در جریان یک نشست خبری سخن می‌گفت یادآور شد که بازگردادن تحریم‌های سازمان ملل متحد عملاً پایانی خواهد بود بر توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میان تهران و قدرت‌های جهانی و ایران را از کلیه تعهداتش در این چارچوب رها خواهد ساخت.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد در عین حال در این خصوص به خبرنگاران حاضر در نشست خبری تاکید کرد: «این به معنای آن نیست که ما از هرچیزی که برای ما در پس از برجام فراهم می‌شود استفاده می‌کنیم، بلکه منظورم این است که این محدودیت‌ها دیگر معتبر نخواهد بود. از این رو گزینه‌هایی به ما خواهد داد تا هرآنچه که ایران بخواهد را انجام دهد.»

تخت روانچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خروج یکجانبه ایالات متحده آمریکا از توافق هسته‌ای وین یادآور شد که ایران و بسیاری دیگر بر این باورند که واشنگتن حق قانونی برای استفاده از مکانیسم ماشه را ندارد.

وی ضمن هشدار به ایالات متحده در خصوص عواقب به جریان افتادن مکانیسم ماشه و به تبع آن خاتمه یافتن برجام مفاد پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی را به جهت تناقض داشتن با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد مردود قلمداد کرد.

منبع: یورونیوز

کد خبر 430473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.