روش جدید برای تشخیص سرطان کلیه

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آزمایش "نشانگر زیستی" برای تشخیص سریع سرطان کلیه بسیار دقیق است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معمولاً تومورهای اولیه و کوچک کلیه باعث بروز علائم خاصی در بدن افراد نمی‌شود. زمانی که به دلایل دیگر به صورت اتفاقی افراد تحت اسکن شکم قرار گیرند، این نوع تومورها مشاهده می‌شود. هیچ آزمایش خاصی برای تشخیص اولیه سرطان کلیه وجود ندارد. گروهی از محققان دانشگاه هاروارد روش جدیدی برای تشخیص سریع سرطان کلیه کشف کردند که در آن از بافت برداری مایع استفاده می‌شود.

این روش قادر است سرطان‌های کلیه را با قدرت بسیار بالا تشخیص دهد؛ حتی تومورهای موضعی کوچک که اغلب قابل درمان است نیز با استفاده از این روش تشخیص داده می‌شود. این نوع بافت برداری مایع که به صورت غیر تهاجمی انجام می‌شود، DNA های مربوط به سرطان را که به واسطه تومورها در خون و سایر مایعات بدن در جریان است بررسی می‌کند و از این طریق سرطان کلیه تشخیص داده می‌شود.

روش جدید می‌تواند بیماری را در مراحل اولیه تشخیص دهد و در نتیجه پزشک روش‌های درمانی مناسب را برای بیمار تجویز می‌کند. پژوهشگران با عملی کردن این آزمایش روی نمونه‌های خون افراد دریافتند که نتیجه آن صد در صد دقیق بوده و قادر است با میزان صحت بالا افراد مبتلا به سرطان کلیه را تشخیص دهد.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Medicine منتشر شده است.

کد خبر 430469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.