۱۰۰ میلیارد تومان به کنارگذر شرق اصفهان تخصیص یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه دولت برای پروژه کنارگذر شرق اصفهان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است، گفت: تاکنون ۲۰ میلیارد تومان از این اعتبار پرداخت شده و ۸۰ میلیارد تومان دیگر نیز در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدباقر نوبخت دقایقی قبل در جمع خبرنگاران در خصوص اهداف سفرش به اصفهان اظهار کرد: بازدید و پشتیبانی مالی از کنارگذر شرق اصفهان که حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب کشور را تکمیل می‌کند یکی از اهداف این سفر بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون مسیر شیراز تا ایزدخواست اجرایی شده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: در این راستا تنها کنارگذر شرق اصفهان است که می‌تواند ترافیک را از شمال ایران به سمت جنوب هدایت کند و این پروژه برای دولت بسیار حائز اهمیت است و امروز با همراهی وزیر راه و شهرسازی آخرین بازدید را از این پروژه داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت برای پروژه کنارگذر شرق اصفهان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است، گفت: تاکنون ۲۰ میلیارد تومان از این اعتبار پرداخت شده و ۸۰ میلیارد تومان دیگر نیز در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه کریدور شمال به جنوب ۵۰ کیلومتر فاصله استان‌های جنوبی کشور به تهران را نزدیک می‌کند، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نوبخت ادامه داد: باید توجه داشت که برنامه جامع زیرساخت به ویژه در حوزه حمل و نقل در سال جاری تعریف شده است که بر اساس آن حداقل ۵۱۸ کیلومتر به آزادراه‌های کشور افزوده خواهد شد، همچنین توسعه راه‌آهن‌های کشور را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه مثلث گردشگری کشور در سه استان اصفهان، یزد و فارس تعریف شده است، گفت: خطوط ریلی اصفهان _فارس و اصفهان _ یزد راه‌اندازی شده و خط ریلی یزد به فارس نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سال جاری را می‌توانیم سال پررخداد برای افتتاح طرح‌های مختلف زیرساختی بدانیم، ادامه داد: مجری این طرح‌ها وزارت راه و شهرسازی است و سازمان برنامه و بودجه کشور به نمایندگی از دولت پشتیبان همه این طرح‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه فردا در اصفهان با بررسی در ستاد برنامه و بودجه استان و با موافقت استاندار ساخت دو هزار واحد مسکونی برای روستاییان استان کلید می‌خورد، گفت: برای روز جمعه نیز آغاز عملیات اجرایی ساخت یک هزار واحد ساختمانی برای خانواده‌های فاقد مسکن تحت پوشش کمیته امداد را خواهیم داشت.

نوبخت تاکید کرد: همه پروژه‌های مسکونی که فردا و پس فردا در اصفهان کلید می‌خورد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 430462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    لطف کنید وکلید نزنید ازاد راه شرق در دوره ریاست جمهوری رفسنجانی کلید خورد