تجلیل از شاهنامه‌پژوه افغان در صحن شورای شهر یزد

اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار یزد از محمدیعقوب یسنا شاعر و شاهنامه پژوه افغانستانی تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ونوس عامری، عضو شورای اسلامی شهر یزد در دویست و چهل و ششمین جلسه علنی این شورا و در حاشیه تقدیر از این پژوهشگر افغانستانی گفت: ما با کشور افغانستان دارای یک تاریخ و زبان و آئین‌های مشترک هستیم و در واقع از یک فرهنگیم.

وی افزود: آقای یسنا یک شاهنامه شناس و شاعر و از ادبای برجسته افغانستانی است و زمانیکه که ما طی تماس وزارت کشور متوجه بیماری وی و همسرش شدیم بنده مأمور انجام این کار شده و تا زمان بهبودی ایشان مرتباً با خانواده وی در ارتباط بودم.

محمدیعقوب یسنا نیز از خدمات برادرانه و صادقانه شورا و شهرداری در دوران ابتلای وی به بیماری کرونا تقدیر کرد و گفت: ما در جهان معاصر به کشورهای جداگانه و جغرافیای سیاسی جداگانه‌ای تبدیل شده‌ایم ولی دارای زبان و ادبیات مشترک و فرهنگ مشترکی هستیم و از مردم ایران سپاسگزارم که نزدیک به سه میلیون افغان را در کشور ایران جا داده‌اند.

وی افزود: من دارای بورس تحصیلی برای مقطع دکتری از طرف ایران هستم و امیدوارم بتوانم این فرهنگ مشترک را تقویت کرده و سفیر فرهنگی بین کشور ایران و افغانستان باشم و امیدوارم این مناسبات فرهنگی هرچه بیشتر و بهتر شود.

کد خبر 430439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.