۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
پارک قانون

پارک قانون در مرکز فرهنگی کونشان، شهری در استان جیانگسو در چین، میزبان ساختمان‌های دولتی، پلازایی زیبا، یک موزه علمی و پارک شهر است. این پارک امکان تجربه فضایی تاریخ و روح قانون اساسی چین را برای کاربران فراهم می‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عناصر اصلی پارک نقش قانون اساسی را در زندگی مردم به تصویر می‌کشد؛ از آنجا که قوانین پویا و زنده است، بنابراین طراحی پارک قانون با ترتیبی از فضاهای روایتی است که به شرح تاریخ می‌پردازد و روندی تشریفاتی ارائه می‌دهد که مقامات رسمی را به انجام وظایف خود پایبند می‌کند. هدف معماران از طراحی پارک قانون کونشان ایجاد یک موزه نبود، بلکه آن‌ها می‌خواستند ارزش قانون اساسی را به مردم یادآوری کنند. در واقع این افراد در نظر داشتند با طراحی منحصر به فرد پارک، کاربران را به تأمل در مورد روند دائمی تاریخ و قانون سوق دهند که در نهایت فضایی پرشور، هم‌کنشی و در نوع خود بی نظیر ایجاد کردند.

محوطه مخصوص مراقبه در قلب پارک قانون کونشان قرار گرفته شده است و متن فعلی قانون را که روی آینه‌ای در داخل یک آب‌نمای بسیار زیبا قرار گرفته است، در خود جای داده است. درختی همیشه سبز از دل آبنما به سمت بالا رشد کرده است و شاخ و برگ‌هایش مردم و دولتی را در ذهن بازدیدکنندگان به تصویر می‌کشد که پیرو قانون اساسی کشور خود هستند.

مردم برای رسیدن به محوطه مرکزی پارک قانون باید از پل قانون یا "سنگ زیربنای قانون" عبور کنند، سپس وارد پیاده‌راهی بادی شوند که نماد هفت تغییر اساسی قانون چینی از سال ۱۹۵۴ به بعد است. یک کانال آب از محوطه مراقبه به سمت چمنزار تشریفاتی پارک امتداد یافته است و نماد تغییر روح قانون بین تفکر و سنت است. چمنزار تشریفاتی فضایی برای برگزاری آئین سوگند در اختیار مقامات رسمی قرار می‌دهد.

آب‌نماهای زیبا انرژی فعالی در فضا ایجاد کرده است و طراحی پارک به گونه‌ای انجام شده است که به بازدیدکنندگان امکان استراحت، برقراری ارتباط اجتماعی و بازی را می‌دهد. همزمان با تابش خورشید، جملاتی پرمحتوا و الهام بخش از طریق سازه‌هایی قوس مانند در یک سوی کانال آب هویدا می‌شود. با تغییر وضعیت خورشید در آسمان، جملات فوق به زمین منتقل شده و تغییر زمان و اندیشه را یادآوری می‌کند.

تپه‌هایی بزرگ و درختانی غول‌پیکر سایه‌ای بیکران بر فراز چمنزار تشریفاتی گسترانیده است که همین امر امکان تفکر و مراقبه را در بازدیدکنندگان افزایش می‌دهد. پارک قانون کونشان با تلفیق قانون، روح و سوگند "چرخه ابدیت زندگی" را در فرهنگ سنتی چین به تصویر می‌کشد و وحدت و یکپارچگی مردم و قانون را به همگان یادآوری می‌کند. حلقه‌هایی مرکزی سراسر تپه‌های اطراف چمنزار تشریفاتی فضایی به وجود آورده است که مردم با نشستن در آن می‌توانند از نزدیک مراسم سوگند مقامات رسمی چین را نظاره کنند.

پلازای سوگند فضای چندمنظوره پارک به شمار می‌رود که برای برگزاری رویدادهای مختلف نظیر نشست‌های اعضای مجلس، سخنرانی‌ها، سوگندها یا حتی تفریح و سرگرمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمینی مرتفع فضای دایره‌ای را محصور می‌کند و به عنوان مکانی برای ایجاد جوی پرشور در فعالیت‌های مهم یا فضای پویای سرپوشیده‌ای برای برقراری ارتباط اجتماعی بین بازدیدکنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 430435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.