شکل‌گیری زمینه هم‌افزایی در مسیر توسعه گردشگری شهری غرب کشور

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: در راستای تحکیم ارتباطات و ارتقای همکاری در زمینه گردشگری شهری نشستی با عنوان زاگرس نشینان در شهر همدان و به میزبانی دهکده توریستی گنجنامه با حضور مدیران گردشگری شهرداری‌های همدان، کرمانشاه و سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان درخشی در این باره اظهار کرد: در این نشست که رئیس سازمان فرهنگی شهرداری همدان و نمایندگان بخش خصوصی صنعت گردشگری نیز حضور داشتند، ابعاد تفاهم‌نامه مشترک سه شهر مذکور در سطح کارشناسی بررسی شد.

وی گفت: در این نشست پیش‌نویس تفاهم‌نامه توسط مدیران گردشگری شهرهای همدان، کرمانشاه و سنندج امضا و مقرر شد پس از بررسی‌های بیشتر تفاهم نامه نهایی با موضوع ایجاد کریدور گردشگری غرب کشور توسط مدیران ارشد شهرداری‌ها امضا شود.

به گفته رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، شکل‌گیری این تفاهم نامه قطعی بوده و کارشناسان سه شهر مذکور به دنبال یافتن واژه مناسب برای این اتفاق مبارک می‌باشند، که تأثیر بسزایی در ارتقای صنعت گردشگری شهری برای همدان به عنوان دروازه داخلی غرب کشور و سنندج و کرمانشاه به عنوان دروازه‌های برون مرزی اقلیم کردستان و عتبات عالیات خواهد داشت.

گفتنی است، در حاشیه این نشست دو تفاهم نامه در راستای اعزام گردشگر توسط شهرداری کرمانشاه و ارائه خدمات ویژه شامل تخفیفات خاص فی‌مابین اداره گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه و مجموعه‌های تفریحی توریستی گنج‌نامه همدان و علی‌صدر منعقد گردید که می‌تواند به اتفاقات خوبی در راستای احیای صنعت گردشگری در شرایط کنونی و رفاه همشهریان منجر شود.

همچنین در تفاهم نامه‌های آتی مواردی همچون تبادل فضاهای تبلیغاتی، برگزاری دیدارهای مشترک و احیای منطقه گردشگری غرب کشور توسط کرمانشاه، همدان و سنندج پیش بینی شده و امید است زمینه هم افزایی در مسیر توسعه گردشگری شهری غرب کشور را فراهم سازد.

کد خبر 430419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.