به روز رسانی سامانه پرداخت الکترونیک عوارض شهرداری مشهد

مدیرکل درآمدهای عمومی شهرداری مشهد گفت: مطلوب ترین منابع درآمدی برای اداره شهرها درآمدهای پایدار است که یکی از درآمدهای پایدار شهرداری برای تامین هزینه‌های خدمات شهری اخذ عوارض نوسازی، خودرو و اصناف است.

به گزارش ایمنا، محمود برهانی اظهار کرد: در حال حاضر در مشهد حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی، ۱۵۰ هزار واحد تجاری و ۷۰۰ هزار خودرو وجود دارد.

وی افزود: طبق آلبوم بودجه شهرداری، سهم عوارض خودرو، نوسازی و کسب و پیشه از کل بودجه، حدود سه درصد است که نسبت به حجم عظیم خدمات در حال اجرا و توسعه‌ای بسیار ناچیزی است.

مدیرکل درآمدهای عمومی شهرداری مشهد تصریح کرد: برابر بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، یکی از مشکلات موجود در خصوص کمبود سهم درآمدهای پایدار، عدم مشارکت مردم در پرداخت عوارض با توجه به وجود ترافیک شهری و تحمل زمان و هزینه به منظور مراجعه برای پرداخت این عوارض است که این موضوع ناشی از تمرکز بر وصول این عوارض به روش‌های سنتی و عدم توسعه زیرساخت‌های پرداخت الکترونیکی است.

برهانی خاطرنشان کرد: بدین منظور شهرداری مشهد از سال ۱۳۸۳ سامانه پرداخت الکترونیک عوارض شهرداری مشهد را در بستر تحت وب و امکان دسترسی به اطلاعات از طریق اینترنت را راه اندازی کرد که از مزایای آن می‌توان به صرفه‌جویی در زمان و هزینه، فرار از ترافیک‌های شهری و آسودگی و راحتی در پرداخت اشاره کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور جلوگیری از حضور غیر ضروری شهروندان و تسریع در پاسخگویی به سوالات ارباب رجوع، امکان پاسخگویی آنلاین به سامانه پرداخت الکترونیک عوارض شهرداری مشهد نیز اضافه شده است.

مدیرکل درآمدهای عمومی شهرداری مشهد گفت: روش‌های پرداخت غیر حضوری عوارض شهرداری مشهد شامل پرداخت از طریق اینترنت بانک، تلفن‌بانک، موبایل بانک در صورت داشتن فیش و پرداخت از طریق مراجعه به پرتال اینترنتی شهرداری مشهد به درگاه الکترونیکی avarez.mashhad.ir در صورت داشتن فیش است.

کد خبر 430407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.