حضور ناوگروه‌های عملیاتی ارتش در آب‌های کشور برای تامین امنیت دریانوردان

معاون نیروی دریایی ارتش گفت: ارتش همواره برای تامین امنیت دریانوردان در آبهای تحت اختیار کشور حضور دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امروز مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد با حضور رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی، معاون نیروی دریایی ارتش و جمعی از مسئولان برگزار شد.

در این مراسم امیر طحانی، معاون نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شعار روز دریانورد مبنی بر دریانوردان عنصر کلیدی صنعت حمل و نقل دریایی، اظهار کرد: مهمترین عامل انتقال ناوگان نفتکش ایرانی به ونزوئلا از تنگه هرمز و خلیج فارس تا هزاران مایل دریایی دریانوردان بودند.

وی افزود: این دریاست که ملت‌ها را به هم نزدیک می‌کند و تمام این موضوعات با حضور دریانوردان معنا پیدا می‌کند. اگر دریانوردان نبودند این موارد هم معنا نداشت.

معاون نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان اینکه دریانوردی سختی‌های خاص خود را دارد و توصیف این شرایط بسیار سخت است، گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش همیشه در کنار دریانوردان است و در همین لحظه ناوگروه‌های عملیاتی در آب‌های تحت اختیار کشورمان برای اطمینان‌بخشی به دریانوردان حضور دارند.

طحانی تاکید کرد: دریانوردان زنجیره تأمین را برای کشورمان تکمیل می‌کنند و ارتش همواره برای تأمین امنیت در کنار دریانوردان است.

کد خبر 430393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.