هشدار زرد هواشناسی اصفهان؛ طوفان لحظه‌ای در راه است

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان از افزایش دما و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر ناپایداری‌های ضعیف و وزش باد به نسبت شدید در ساعات بعد از ظهر در بسیاری از مناطق استان اصفهان است.

وی افزود: وزش باد در مناطق شرق و مرکز استان شدیدتر و همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: روزهای جمعه و شنبه به ویژه در ساعات بعد از ظهر وزش باد و گرد و خاک به کاهش کیفیت هوا در مناطق شرق، شمال و مرکز استان منجر می‌شود.

وی با اشاره به افزایش یک تا دو درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: خوروبیابانک با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

سیدان اضافه کرد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای در سطح هشدار زرد اعلام کرد: از بعد از ظهر روز - جمعه ۶ تیرماه- وزش باد شدید، طوفان لحظه‌ای و گرد و خاک مناطق شرق، شمال و مرکز استان را در برمی گیرد از این رو احتمال کاهش دید افقی، اختلال در تردد محورهای شرق و شمال شرق استان، آسیب به سازه‌های موقت و احتمال شکستن درختان فرسوده وجود دارد. بر این اساس اتخاذ تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه درباره حوادث جوی احتمالی ضروری است.

کد خبر 430392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.