۲۶ میلیارد تومان آزادسازی در میدان امام علی(ع)/پیشرفت ۸۰ درصدی سنگ فرش میدان جلوخان

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: از سال گذشته تاکنون ۲۹۳۷ مترمربع با کاربری مسکونی و ۲۸۴۹ مترمربع تجاری در محدوده میدان امام علی (ع) آزادسازی شده که مجموع ریالی آن حدود ۲۶ میلیارد تومان در سال گذشته و سه ماهه نخست امسال بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین کارگر صبح امروز _چهارشنبه چهارم تیرماه ۹۹ _ در جلسه بررسی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر با اشاره به پروژه میدان امام علی (ع)، اظهار کرد: از جمله پروژه‌های در دست احداث در میدان امام علی (ع) ادامه سنگ فرش میدان جلوخان، تکمیل بخش مرمتی موزه میدان امام علی (ع)، پروژه بهسازی بدنه و سقف راسته بازار بزرگ (حدفاصل ورودی خیابان عبدالرزاق تا سرای خیاط‌ها) و تکمیل مجموعه تجاری زرین است.

وی با بیان اینکه فضای سبز میدان امام علی (ع) توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز با قراردادی به ارزش حدود یک میلیارد تومان ایجاد شده است، افزود: نمایشگاه اتومبیل کلاسیک تاکنون چند مرتبه در میدان امام علی (ع) برگزار شده و قرار است «کارفودها» نیز به این میدان ورود کند که طرح مربوطه باید توسط خدمات شهری آماده شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ۲۹۳۷ مترمربع با کاربری مسکونی و ۲۸۴۹ مترمربع تجاری در محدوده میدان امام علی (ع) آزادسازی شده که مجموع ریالی آن حدود ۲۶ میلیارد تومان در سال گذشته و سه ماهه نخست امسال بوده است.

وی با اشاره به پروژه تجاری کمرزرین اظهار کرد: مساحت کل این پروژه ۳۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع و مساحت مفید هفت هزار و ۴۵۱ مربع، ۱۱ درصد از قرارداد جدید با شرکت ملل آرمه پیشرفت داشته است.

کارگر ادامه داد: اهمیت اجرای پروژه کمر زرین به دلیل تسریع در آزادسازی پاساژهای مهدیه، سینایی و الزهرا (س) واقع در میدان جلوخان که در حال حاضر توسط طلافروشان بهره‌برداری می‌شود، جهت تحویل به صورت معوض به طلافروشان برای آزادسازی است.

وی با بیان اینکه سنگ فرش میدان جلوخان به وسعت پنج هزار و ۴۰۰ متر تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، خاطرنشان کرد: مراحل نازک‌کاری موزه سرای خیار نیز رو به اتمام است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: بازسازی و مرمت حمام پنجشنبه دین که قدمت آن به دوره قاجار باز می‌گردد در دستور کار قرار گرفته و به عنوان پروژه مشارکتی در مرحله جذب سرمایه گذار است.

وی با تأکید بر اینکه کمیته عالی بهره‌برداری از میدان امام علی (ع) باید جلسات خود را برای رفع مشکلات این میدان برگزار کند، افزود: در گذشته این کمیته به صورت مستمر جلسات خود را تشکیل می‌داد، اما متأسفانه از مدتی قبل برگزار نمی‌شود.

کد خبر 430384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.