رضا کیانیان از مریل استریپ می‌گوید

رضا کیانیان، بازیگر سینمای ایران، در صفحه اینستاگرام خود به بهانه سالروز تولد مریل استریپ، از این بازیگر گفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا کیانیان با انتشار این عکس در اینستاگرام خود آورده است:

"دیروز سالروز تولد پرافتخارترین بازیگر زن تاریخ سینمای جهان بود. مریل استریپ...

تا به حال بیست و یک بار نامزد جایزه اسکار شده و سه بار این جایزه افتخار داشته تا به او تعلق بگیرد. تقریباً هر فیلمی بازی کند، می‌دانیم همان سال کاندیدای اسکار خواهد بود. سال‌ها پیش بدون آنکه بدانم چه آینده پر افتخاری در انتظار اوست، در مقاله‌ای بازیگری و اخلاق حرفه‌ای او را در مقابل داستین هافمن ستودم. از همان زمان او بازیگر مورد علاقه من شد. و بعدها با هر فیلم تازه‌ای که بازی می‌کرد، احترامم به او بیشتر و بیشتر شد.

او بی وقفه رو به جلو حرکت می‌کند. سن و سال را در هم می‌شکند. اکثر بازیگران زن با رشد سن و سال پلکان افول را تجربه می‌کنند. اما مریل استریپ همچون سوارکاری حرفه ای، بر پشت زنان نشسته و می‌تازد. اسب سرکش زمان، تسلیم اوست.

بازیگرانی که در یک نقش می‌درخشند و درخششان را با همان نقش ادامه می‌دهند، از زمان شکست می‌خورند. اما بازیگرانی که به درخشش در یک نقش راضی نمی‌شوند، پل‌های درخشش نقش قبلی را خراب می‌کنند و به جلد نقش‌های دیگر می‌روند و می‌درخشند. که این درخشش دوم، کار هر بازیگری نیست، بر زمان پیروز می‌شوند. اما اکثر بازیگرانی که در چند نقش درخشیدند، هنوز به قله‌ای که مریل استریپ رسیده، نخواهند رسید. چون غالباً در محدوده غرایزشان، تاخت و تاز می‌کنند. مثلاً همیشه شورشی هستند و ناآرام و قانون گریز. مثل مارلون براندو و ال پاچینو. یا آرام و باهوش و یگانه و جنگجو مثل رابرت دونیرو و همفری بوگارت. کله خر و تکرو و قدرتمند مثل کلینت استیوود و تام هاردی و...

اما مریل استریپ همه اینها هست به اضافه هر چیز دیگری که فکر کنیم. و هر چیزی به فکرمان نرسد. برای همین است که هر بار با هر نقشی که بازی می‌کند، ما را غافلگیر می‌کند. او تنها زن بازیگر همه نقش تاریخ سینماست. هم زیباست، هم زشت است. هم خوب است و هم بد است. هم قدرتمند است و هم ضعیف است. هم با اراده است و هم بی اراده است. هم شورشی ست و هم محافظه کار. هم ملکه است و هم گدا. هم ظالم است و هم مظلوم است… او به تنهایی، همه است. زادروزش بر همه سینما دوستان و علاقمندان با بازیگری مبارک.

کد خبر 430383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.