همدان پایلوت شهر دوستدار کودک در ایران

معاون معماری و شهرسازی شهردار همدان گفت: طبق مصوبه کمیته ملی شهر دوستدار کودک و بر اساس ارزیابی‌های دقیق توسط اعضای آن کمیته، همدان به عنوان یکی از شهرهای آزمونه شهر دوستدار کودک در ایران انتخاب شده است.

به گزارش ایمنا، امیر فتحیان با اشاره به شاخص‌های اصلی مربوط به ارزیابی‌ها اظهار کرد: سیاست‌های مدیریت شهری در همدان برای ارائه خدمات به کودکان در چارچوب دیدگاه شهردار همدان جایگاه ویژه‌ای دارد بنابراین همکاران برای تحقق آرمان واقعی شهر دوستدار کودک همواره مساعی جدی دارند.

وی افزود: در شهرداری همدان نگاه جامع‌الاطرافی به خدمات شهروندی برای قشر کودک وجود دارد به نحوی که در هر یک از بخش‌های خدمت گذاری در شهرداری پیوست خدمت به کودکان تعبیه می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهردار همدان تصریح کرد: به طور مثال در جانمایی مبلمان شهری همواره سازه‌هایی با ابعاد مناسب برای قشر کودک در نظر گرفته می‌شود.

وی توجه به شاخص‌های آموزشی و تربیتی را از دیگر اقدامات حائز اهمیت برای شهرداری برشمرد و اذعان کرد: روزنامه هگمتانه به عنوان رسانه شهروندی که تولیت آن را شهرداری همدان بر عهده دارد، هر هفته ضمیمه هشت صفحه‌ای تمام رنگی با محتوای تولیدی ناب برای قشر کودک منتشر می‌کند که در نوع خود در کشور به عنوان یک اقدام کم نظیر به شمار می‌رود.

فتحیان نسب یادآور شد: در پارک‌ها و بوستان‌های شهری، ایجاد اتاق مادر و کودک به منظور تأمین فضای مناسب برای شیردهی و رسیدگی به بهداشت کودکان و نونهالان و محل استراحت موقت کودکان در نظر گرفته شده که تعداد پر شماری از این اتاق‌ها در روز جهانی کودک بهره برداری خواهد شد.

کد خبر 430364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.