عالی‌ترین ویژگی آتش‌نشانان ایثار و گذشت است

شهردار بندر آستارا با اشاره به خدمات ارزشمند آتش نشانان، گفت: عالی‌ترین ویژگی آتش نشانان ایثار و گذشت است و باید ضمن گسترش این فرهنگ در جامعه به نسل آینده نیز منتقل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد معیتی در آئین تکریم و معارفه رؤسای واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر آستارا، اظهار کرد: هر جامعه شهری، وجود امنیت خاطر و رفاه جانی و مالی خود را مدیون حضور و ایثارگری شبانه روزی آتش نشانان جسور و متعهد است.

وی افزود: آتش نشانان برای انجام وظیفه با اخلاص و احساس مسئولیت، به امر خطیر خدمت رسانی به آسیب دیدگان می‌پردازند و بدون تردید عملکرد واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا قابل تقدیر است.

شهردار آستارا عنوان کرد: آتش نشانان در ارائه خدمات اطفای حریق با مشکلات و چالش‌های اجتماعی جدی مواجه هستند که در این زمینه برای تغییر رفتار مردم در مواجهه با حوادث باید در جامعه فرهنگ سازی شود.

معیتی افزود: در بسیاری جوامع رویکرد فرهنگی باز کردن راه از سوی رانندگان به محض شنیدن صدای آژیر خودروهای آتش نشانی، امدادی و آمبولانس برای رسیدن هرچه سریع‌تر به محل حادثه که بسیار ضروری و حیاتی است نهادینه شده، اما متأسفانه در کشور ما برخی‌ها نسبت به این موضوع بسیار مهم بی تفاوت هستند و با سهل‌انگاری خود جان و مال شهروندان را با تهدید و خطر جدی مواجه می‌کنند و چه بسا با کار خود صدمات و لطمات جبران ناپذیری را نیز موجب شوند که نتیجه‌ای جز پشیمانی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: معضل ایجاد ترافیک کاذب با پارک خودروها در وسط خیابان‌ها و تماشای حوادث و گرفتن عکس سلفی از مهمترین مشکلات پیش روی آتش نشانان و نیروهای امدادی در رسیدن به موقع در محل حادثه است که در این زمینه رسانه‌ها، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نقش بسیار مهمی را در آموزش و فرهنگ سازی شهروندان ایفا می‌کنند.

شهردار آستارا با تاکید بر اینکه شهروندان همیشه ثابت کرده اند که قدردان زحمات آتش نشانان هستند، اظهار کرد: آتش نشانان آستارا علاوه بر ارائه خدمات اطفای حریق در کنار کادر درمانی و پاکبانان در خط مقدم مقابله با شیوع کرونا معابر شهری و اماکن عمومی را ضدعفونی و گندزدایی کردند که قابل تقدیر است.

در پایان این مراسم از زحمات ۳۰ ساله ایرج خلیلی رشید، رئیس سابق واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر آستارا به مناسبت بازنشستگی وی تجلیل شد و بابک لطف جویی به سمت سرپرست جدید این واحد منصوب شد.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۷ نیروی انسانی، پنج خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و یک تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.

کد خبر 430351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.