تردد روزانه ۶۲۰ هزار نفر با اتوبوس در تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه در حال حاضر روزانه حدود ۶۲۰ هزار نفر از اتوبوس استفاده می‌کنند، گفت: اجرای طرح ترافیک آمار مسافران این ناوگان را چندان افزایش نداده است.

به گزارش ایمنا، محمود ترفع درباره آمار مسافران اتوبوس‌ها طی روزهای گذشته اظهار کرد: برخی از خطوط تندرو مانند خط هفت (تجریش- راه‌آهن) و خط یک (تهرانپارس- آزادی) همیشه پرمسافر هستند.

وی افزود: آمار مسافران در این دو خط تندرو حدود پنج درصد نسبت به ماه پیش افزایش یافته که البته آمارها هنوز به زمان قبل از کرونا نرسیده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: در حال حاضر در برخی خطوط آنقدر تعداد مسافران کاهش یافته است که برای رانندگان فعالیت در خط مقرون به صرفه نیست چرا که حتی پول سوخت اتوبوس و راننده در بخش خصوصی حاصل نمی‌شود.

وی با اشاره به افزایش آمار مسافران با توجه به طرح ترافیک گفت: به دلیل اینکه اجرای طرح ترافیک از ساعت هشت صبح انجام می‌گیرد و رانندگان تا قبل از این ساعت می‌توانند وارد طرح شوند همچنین از ساعت ۱۴ تا ۱۶ نیز امکان خروج از طرح رایگان است این مساله باعث نشده که آمار مسافران به صورت چشمگیر افزایش یابد.

وی گفت: قبل از شیوع کرونا شرکت واحد اتوبوسرانی روزانه ۱۶۰۰ تا ۲ میلیون مسافر داشت که اکنون در روزهای پرمسافر حدود ۶۲۰ هزار نفر است.

ترفع در مورد استفاده از ماسک در اتوبوس‌های تهران گفت: بیش از ۵۰ درصد مسافران از ماسک استفاده می‌کنند و در همه پایانه‌ها و ایستگاه‌های پرمسافر ماسک با قیمت مصوب دولتی که حدود دو هزار تومان است، ارائه می‌شود.

وی افزود: به عوامل اجراییات در ایستگاه‌های پرمسافر اعلام کرده‌ایم که در صورت مشاهده مسافر نیازمند که امکان تهیه ماسک برای مقدور نیست حتماً به آن ماسک اهدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته علیرغم همه این موضوعات حساسیت شهروندان در مقایسه به ماه‌های گذشته نسبت به کرونا کاهش یافته است.

منبع: فارس

کد خبر 430345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.