موج دوم کرونا کودکان و جوانان را درگیر می‌کند

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: موج اول کرونا در اردیبهشت ماه فروکش کرد، اما موج دوم این بیماری از اواسط خرداد شروع شده و در موج جدید ابتلای کودکان و جوانان بیشتر دیده می‌شود.

احمد نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه موج اول کرونا در اردیبهشت ماه فروکش کرد، اظهار کرد: موج دوم کرونا از اواسط خرداد شروع شده و در این موج ابتلای کودکان و جوانان بیشتر دیده می‌شود.

وی با توضیح اینکه کرونا هنوز وجود دارد، ادامه داد: در موج اول شیوع کرونا ویروس افراد بسیار حساس‌تر بودند و دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا ویروس مانند استفاده از دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کردند، اما اکنون افراد بسیار کمی موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند و اوضاع جدی گرفته نمی‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه بسیاری از رفتارهای کرونا ویروس هنوز کاملاً شناخته نشده است، خاطرنشان کرد: به علت بی توجهی افراد جامعه شیوع کرونا ویروس رو به افزایش است و در پی آن تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا بیشتر شده است.

وی تاکید کرد: باید برای حفظ سلامتی و کنترل شیوع کرونا ویروس از حضور در مراکز عمومی و مناطق پر تجمع خودداری کرده و فاصله گذاری اجتماعی مانند قبل و به طور جدی رعایت شود.

کد خبر 430311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حجت IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    3 0
    من یک کارمند شرکت دارویی بودم بعلت عدم رعایت برخی مسائل شرکت تعطیل شد بنده در هفته سه روز دریک باشگاه عمومی که الان به علت کرونا تعطیل شده کلاس ورزش سایکون.نوعی بوکس و اسپوکس داشتم. چطور دولت میتواند محل درامد ناچیز من وعده ای دیگر را تعطیل کند ولی الان اغذیه فروشی ها رستورانها وتمام مواردی از این دسته بازند . اگر طیف جدید بیماری نشانه های گوارشی دارد واطفال را درگیر میکند چرا رستورانها اغذیه فروشی ها بازند فرض کنیم یکی از کارکنان ناقل فاقد علامت باشد باعث الودگی چه تعداد میگردد بخدا اگر تدبیر در این زمینه بود که متاسفانه نیست خیلی راحت تر با این بیماری میشد مقابله کرد
    • الهام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      1 0
      سلام کاملا صحیح میفرمایین...دولت با محدودیت بعضی جاها که فکر میکنه کار درست میشه !!! درعوض با بازگشایی اغذیه فروشیها و مرکز مربوط به سفارش غذا و ... تردد مردم به آن محلها رو بیشتر و بیماری رو صد برابر کرده!!!متاسفانه مردم بدبخت ما هم که کرونا رو جدی نمیگیرین خودشونو با دست خودشون قربانی میکنن.