همفکری با معتمدان محلی برای اجرای طرح‌ها و اقدامات در منطقه ۳

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: استفاده از نظرات و همفکری معتمدان محلی به اجرای هر چه بهتر طرح ها و اقدامات همچنین انجام مطلوب تر امور شهرداری کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین کارگر در نخستین جلسه هم اندیشی شورای محلات منطقه سه شهرداری ضمن قدردانی از همکاری معتمدان محلات محلات چهارده گانه این منطقه با شهرداری، اظهار کرد: بر اساس برنامه تدوین شده برای شهرداری، مناطق شهرداری باید از ظرفیت و نظرات معتمدان محلی در جهت پیشبرد اهداف شهرداری برای اجرای طرح‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی استفاده کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص منطقه سه شهرداری نسبت به سایر مناطق، تصریح کرد: وجود منطقه سه در مرکز شهر اصفهان، تعدد مراکز تجاری، بازار اصفهان، حوزه‌های علمیه، مساجد و هیئت‌های مذهبی از ویژگی‌های بارز منطقه سه به شمار می‌آید.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: شهردار اصفهان در بدو آغاز فعالیت خود با توجه به مشکلات مردم منطقه سه و انتقادات آنها در ارتباط با میدان امام علی (ع) بر برگزاری جلسه با اهالی و معتمدان محلی و تشکیل یک شورای محلی تاکید کرد.

وی ادامه داد: در راستای این رویکرد، جلساتی با معتمدان محلی برگزار و حتی از نظرات آنها در جلسات کمیسیون معوض شهرداری استفاده شد زیرا به خوبی با مشکلات محلات منطقه آشنا بودند.

نظام‌مند شدن شورای محلات

«جواد شعرباف» مشاور عالی شهردار اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: در آینده نزدیک شورای معتمدان محلی نظام‌مند خواهد شد به طوری که تمام مناطق ۱۵ گانه شهرداری این شورا تشکیل و به نسبت جمعیت خود بین ۳۰ تا ۵۰ نفر از معتمدان محلی حضور خواهند داشت تا موضوعات منطقه یا فرامنطقه‌ای در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی که در منطقه تأثیر می‌گذارد را در این شورا مطرح و نظرخواهی کنند و برای رفع مشکلات چاره اندیشی داشته باشند.

وی با انتقاد از محدود بودن اختیارات شهرداری و شورای شهر، تصریح کرد: مدیریت شهری یعنی تمام شهر باید تحت پوشش کلید یک مدیریت در شهر باشد در حالی که اینگونه نیست و دستگاه‌های خدمت رسان همچون آب و فاضلاب، گاز، برق و … دیواره‌های محکمی دارد که نمی‌توان به آنها ورود کرد.

مشاور عالی شهردار اصفهان با بیان اینکه همفکری و هماهنگی با معتمدان بسیار ضروری است، گفت: تماس با بدنه اجتماعی یکی از ضرورت‌های مهم در شهر به خصوص برای شهرداری‌ها است.

وی ادامه داد: شهرداری یک نهاد عمومی محلی است که دولت ریالی به آن در زمینه‌های مختلف کمک نمی‌کند و بهناچار تمام هزینه‌های خود را از محل دریافت عوارض، جریمه‌ها و … تأمین می‌کند.

شعرباف افزود: بر اساس قانون شهرداری‌ها، بودجه شهرداری باید در منظر مردم قرار بگیرد و طرح‌های جامع در تمام شهرداری‌ها نصب و هر شش ماه یکبار گزارش عملکرد شهرداری به مردم اطلاع‌رسانی شود، اما علیرغم اطلاع رسانی این موارد به دلیل وجود برخی مشکلات در عمل با محدودیت‌هایی همراه می‌شود، از این رو نیاز به همفکری و همراهی معتمدان محلی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

وی منطقه سه شهرداری را ریشه‌دار ترین منطقه شهر توصیف کرد و گفت: این منطقه هسته مرکزی و قلب اصفهان است زیرا بخش وسیعی از آثار تاریخی و هنری، هیئت‌های مذهبی، حوزه‌ها و… در این منطقه قرار گرفته است و می‌تواند الگویی برای سایر مناطق شهرداری باشد.

کد خبر 430307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.