بیماری آسم باعث تشدید علائم کرونا می‌شود؟

نتایج بررسی‌های انجام شده توسط پژوهشگران نشان می‌دهد که بیماری آسم باعث تشدید علائم بیماری کووید-۱۹ نمی‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری کرونا تا کنون بیش از هشت میلیون نفر در سراسر جهان را مبتلا کرده است. متخصصان معتقد هستند افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی هستند، بیشتر از سایرین در معرض خطرات ابتلاء به ویروس کووید -۱۹ قرار می‌گیرند.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی ارتباط بین بیماری آسم و کرونا مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی بیش از هزار و ۵۰۰ فرد مبتلا به کرونا را بررسی کردند؛ ۱۴ درصد از این تعداد به بیماری آسم نیز مبتلا بودند. پژوهشگران با در نظر گرفتن عواملی مانند سن، جنسیت، نژاد و فاکتورهای خطرآفرین بیماری آسم مانند مصرف سیگار و چاقی به این نتیجه رسیدند که تفاوت قابل توجهی بین علائم مبتلایان به آسم که دچار بیماری کرونا شدند و دیگر مبتلایان بیماری کووید -۱۹ که در بیمارستان بستری بودند، وجود نداشت.

به گفته محققان، بیماری آسم خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا را افزایش نمی‌دهد. علاوه بر این استفاده از داروهای بیماری آسم مانند کورتیکواستروئیدهای استنشاقی و آگونیست‌های بتا طولانی اثر نیز احتمال افزایش بستری شدن افراد مبتلا به کرونا را افزایش نمی‌دهد. البته لازم است مطالعات بیشتری در زمینه تأثیرات احتمالی بیماری آسم و داروهای درمان آن بر عوارض بیماری کووید -۱۹ انجام شود.

نتایج این مطالعه در مجله "Allergy and Clinical Immunology" منتشر شده است.

کد خبر 430297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.