تنظیم لایحه‌ای برای مجازات پدر در صورت قتل فرزند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به طرح جدید این معاونت گفت: در مورد بازنگری مجازات پدر در صورت آسیب رساندن و قتل فرزند لایحه‌ای را تنظیم و ارائه کردیم.

به گزارش ایمنا، معصومه ابتکار در برنامه‌ای که به صورت ویدئو کنفرانسی به مناسبت روز دختر برگزار شد، با بیان اینکه یک بُعد فعالیت‌های ما در ستاد ملی زن و خانواده بوده است، اظهار کرد: مصوبه‌ای را برای افزایش نشاط و ورزش دختران و زنان داشتیم، دلیل تهیه و تصویب این مصوبه این بود که در نشستی که با آموزش و پرورش در سال ۹۶ داشتیم متوجه شدیم، درس ورزش ابتدایی از دروس مدارس دخترانه حذف شده که با وزارت آموزش و پرورش وارد رایزنی شدیم آنها نیز تأیید کردند که اتفاق ناگواری در حدود ۱۰ سال پیش رخ داده و عملاً درس ورزش برای دختران ارائه نمی‌شد. صحبت کردیم که به صورت فشرده آموزش‌هایی را برای معلمان ابتدایی داشته باشیم.

وی افزود: حدود ۷۶ هزار معلم ابتدایی در تابستان سال تحصیلی ۹۷ و ۹۸ دوره دیدند. این معلمان آموزش‌های لازم را برای ارائه درس تربیت بدنی برای دختران دیدند و درس تربیت بدنی به آموزش و پرورش دختران به مدارس ابتدایی برگشت.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد: همچنین برای مناسب سازی فضای مدارس با آموزش و پرورش همکاری کردیم زیرا فضای مدارس در بسیاری از نقاط برای ورزش دختران مناسب نبود که بر روی این موضوع کار کردیم که با همکاری شوراها و شهرداری‌ها مناسب سازی اتفاق بیفتد. همچنین یکسری اقدامات حقوقی برای بحث دختران انجام دادیم که مهمترین آن طرحی است که ازدواج زیر ۱۳ سال را ممنوع کرده است.

وی گفت: برای بازنگری قانون مجازات آسیب رساندن پدر به فرزند و یا قتل وی، لایحه‌ای را تنظیم و ارائه کردیم. حمایت دولت و معاونت از لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان باعث شد که این لایحه به تصویب برسد که پیگیر اجرای قانون از طریق وزارت کار و وزارت دادگستری هستیم. این لایحه بسیار مهم است، زیرا یکی از جمعیت‌های هدف این قانون دختران است. همچنین کارگروه دختران فعالیت خوبی برای موضوع مهارت‌های زندگی داشتند.

ابتکار در ادامه به طرح گفتگوی ملی خانواده اشاره کرد و گفت: طرح بزرگی را با آموزش و پرورش تحت عنوان گفتگوی ملی خانواده داریم که موضوع ارتباط و مهارت‌های ارتباطی اعضای خانواده را مورد هدف قرار می‌دهد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه درباره سوالی درباره موضوع محتوای فرهنگی و اطلاعات و آموزش‌های لازم افزود: طرح گفتگوی ملی خانواده به بحث مهارت‌های ارتباطی و تقویت مهارت‌ها در اعضای خانواده برمی‌گردد و روی این موضوع به طور خاص در استان‌ها با تشکل‌ها، بخش‌های دانشگاهی، جوانان کار می‌کنیم و این موضوع هم جنبه آموزشی و هم جنبه مهارتی دارد و یک ارزیابی مشارکتی وضعیت خانواده را در ۳۱ استان داشتیم که اطلاعات خوبی را بر روی پرتال معاونت قرار دادیم و اطلاعات خوبی در دسترس است. همچنین با آموزش و پرورش مجموعه‌ای را تحت عنوان مهارت‌های زندگی تولید کردیم این مجموعه برای مهارت‌های مختلف مورد نیاز جوانان است که هم برای دانش‌آموزان و هم دانشجویان قابل استفاده است. این طرح به مهارت‌های مختلف رفتاری فردی و ارتباطی باز می‌گردد که لازم است برای اینکه یک نفر بتواند موفق و سالم در زندگی خود رفتار کند و این نیز تدوین شده و در اختیار قرار دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: تلاش شده علاوه بر استفاده از رسانه‌های مجازی با رسانه ملی در برنامه‌هایی مانند برنامه خانواده و شبکه سلامت اقدامات مشترکی انجام دهیم تا برنامه‌هایی تولید شود که هدف آن آگاه سازی خانواده یا جوانان و کودکان باشد.

منبع: ایسنا

کد خبر 430293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.