مردان صاحب نام تنیس صربستان به کرونا مبتلا شدند

نوواک جوکوویچ بهترین بازیکن تنیس جهان و صربستان، همسر وی و تعدادی از تنیس‌بازان مشهور صربستان به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شدند.

به گزارش ایمنا، جوکوویچ که یک مسابقه تنیس با عنوان (تور آدریا) که به ابتکار وی و با هدف بشر دوستانه برای کمک به نیازمندان ابتدا در بلگراد و سپس در شهر زادار کرواسی برگزار کرده بود، پس از مشخص شدن ابتلای «گوریگور دیمیترووف» تنیس باز مشهور بلغارستانی در این بازی‌ها به کرونا، این مسابقات را لغو و فوراً برای آزمایش به بلگراد برگشت.

دقایقی پیش تمامی رسانه‌های خبری در صربستان اعلام کردند که جواب آزمایش جوکوویچ و همسر وی برای ویروس کرونا مثبت است. همچنین «ویکتور تروئیتسکی» و «بورنا چوریچ» که از دیگر تنیس‌بازان مشهور به شمار می‌روند و در مسابقات آدریا تور در شهر زادار کرواسی حضور داشتند، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

پوشیدن ماسک در وسایل نقلیه عموی صربستان اجباری شد

همچنین امروز ستاد بحران مقابله با ویروس همه گیر کووید -۱۹ در صربستان به دنبال افزایش مبتلایان به ویروس کرونا طی نشستی تدابیر جدید در مقابله با این ویروس را از جمله اجباری بودن پوشش ماسک در اتوبوس‌های عمومی شهری اعلام کرد.

ستاد بحران در رابطه با بیماری همه گیر ویروس کرونا در صربستان طی این نشست ضمن الزامی بودن استفاده از ماسک در اتوبوس‌های عمومی شهری و بین شهری، استفاده ماسک در محیط‌های بسته و مجامع عمومی را نیز توصیه کرد.

ستاد بحران نیز تشکیل دو مرکز درمانی با عنوان بیمارستان کووید -۱۹ یکی در بلگراد و دیگری در شهر نیش در جنوب صربستان با هدف مقابله با ویروس کرونا را توصیه کرد.

همچنین در این نشست فاصله حداقل یک و نیم متر بین افراد و دیگر محدودیت‌های گذشته برای مقابله با ویروس کرونا در فضاهای بسته از جمله کاهش تجمع پیشنهاد شد.

«برانیسلاو تیدوروویچ» اپیدمولوژیست با اشاره به افزایش تعداد جدید مبتلایان به ویروس کرونا در صربستان، گفت که در شرایط کنونی هیچ توجیهی برای تجدید وضعیت اضطراری در کشور وجود دارد.

وی افزود که با توجه با درصد بیماران جدید اقدامات لازم نیز برای تشدید و یا کاهش تدابیر پزشکی در رابطه با ویروس کرونا اتخاذ می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 430278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.