افزایش ۴ درصدی برداشت گندم در بهار / نان گران نمی‌شود

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۳ میلیون و ۵۲۹ هزارتن گندم خریداری شده که ۴ درصد از سال گذشته بیشتر است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، ساسان والی زاده در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی در پیام خود از زنده یاد زارعی که به صورت داوطلبانه و به عنوان نیروی مردمی در این عرصه حضور داشت، به نیکی یاد کرد زیرا البرز زارعی نشان داد همچنان عشق و ایثار عیار اصلی جوانان انقلابی است.

وی افزود: با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر گفت: بخشی از جنگل‌های کشور در آتش سوزی‌های یک ماه گذشته آسیب دید، هر چند بخش عمده آسیب‌ها شامل تنه درختان نمی‌شد و گیاهان بوته‌ای و پایه درختان بیشتر درگیر آتش سوزی شدند. از قریب به ۸۰۰ آتش سوزی که از ابتدای امسال در کشور با آن مواجه شدیم، همگی اطفا شدند و تنها پنج الی شش مورد دچار مشکل شدیم که دلیل اصلی آن صعب‌العبور بودن مناطق بوده است.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای جبران مشکلات ناشی از آتش سوزی‌ها و همچنین هدف گذاری در راستای جهش تولید، سازمان جنگل‌ها برنامه‌هایی را اعلام کرده که از آن جمله می‌توان به توسعه گیاهان دارویی در سطح ۵۰ هزار هکتار از مراتع کشور است و این مهم قرار است تا انتهای سال انجام شود که یک حرکت بی نظیر در این حوزه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که از ناحیه قطع و قاچاق درختان برای کشور به وجود می‌آید، اظهار کرد: امسال در سطح ۹ میلیون هکتار، شاهد توسعه زراعت چوب خواهیم بود و توسعه ۳۰ هزار هکتاری زراعت چوب با متوسط برداشت یک میلیون متر مکعب هدف گذاری شده است تا در سال جاری محقق شود.

والی زاده گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون سه میلیون و ۵۲۹ هزار تن گندم خریداری شده است که چهار درصد از سال گذشته بیشتر است و این نشان از وضعیت مناسب کشت گندم و خریداری مناسبت آن‌ها دارد.

وی افزود: شش هزار و ۲۱۶ نمونه گندم در نقاط مختلف کشور، در مرکز پژوهش‌های غلات بررسی شده‌اند و مشخص شده میزان پروتئین گندم‌های امسال ۱۲,۳ است؛ این میزان پروتئین در حدود استاندارد قرار دارد و برای پخت نان مناسب خواهد بود.

گرانی نان در برنامه دولت نیست

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه گرانی نان در برنامه دولت نیست، ابراز کرد: وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری خود اعلام کرد دولت سیاستی برای گران کردن نان ندارد.

والی زاده از توسعه شهرک‌های کشاورزی گفت و بیان کرد: ابتدای سال ۹۵ شهرک‌های کشاورزی پنج هزار و ۱۲۵ هکتار بودند اما در حال حاضر به ۴۰ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است. در این شهرک‌ها همچنین صنایع تبدیلی نیز مورد توجه قرار دارند و تسهیلات نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی اشاره کرد: شهرک‌های کشاورزی با شکل‌گیری خود، زنجیره‌های کشاورزی همچون صنایع تبدیلی را با خود همراه می‌کند و تحقق آن در قالب تولید، توسعه و حمایت از این بخش خواهد بود.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی درباره توسعه روستایی نیز گفت: این موضوع چند وجهی است و بخشی از آن به سازمان امور عشایری مربوط است، یک بخش دیگر مربوط به حمایت از الگوی کشت است تا روستاییان بتوانند بیشترین بهره‌وری را متناسب با بافت و زیست بوم خود داشته باشند. بحث کشت قراردادی، آموزش‌هایی که در قالب طرح یاوران تولید ارائه می‌شود و طی آن اعضای هیأت‌های علمی وارد عرصه‌های تولید خواهند شد؛ همه اینها زنجیره‌ای را تشکیل می‌دهد که روستاهایی سرسبز و بانشاط و کشاورزانی بهره مند از سود بالا داشته باشیم نه اینکه سود تلاش آنان به جیب دلالان برود.

کد خبر 430263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.