موزه ساحلی ملی چین؛ نماد دستاوردهای نیروی دریایی

کلانشهر تیانجین در شمال کشور چین، میزبان موزه ملی شگفت‌انگیزی در سواحل آب‌های خود است که فضایی به مساحت ۸۰ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موزه ساحلی چین اشیای دریایی جدید و تاریخی را در خود جای داده است تا از این طریق به بزرگداشت دستاوردهای نیروهای دریایی در طول تاریخ کشور بپردازد. این موزه اعجاب‌انگیز از تعداد پنج سالن تشکیل شده است که هر یک به سمتی از بندر امتداد یافته است و همگی در مرکز به سالنی بزرگ وصل می‌شود.

هر سالن به یک جنبه خاص از میراث دریایی چین اختصاص داده شده است و این جنبه‌ها طبیعت، اقیانوس، تمدن دریایی جهان، فرهنگی دریایی و گنجینه‌های تاریخی چین را به تصویر می‌کشد. موزه ملی ساحلی چین در ایام مختلف سال میزبان نمایشگاه‌های موقتی و فضاهایی برای آموزش عمومی، تجارت، پژوهش و امکانات آموزشی است.

در مقابل موزه ملی ساحلی چین یک پلازای ساحلی واقع شده است که در تمام طول سال، رویدادهای مختلف را در فضای باز برگزار می‌کند و موزه را با شهر پیوند می‌دهد. این پلازای ساحلی میزبان دهکده‌ای برای ماهی‌گیری و و صنایع هنری است و باغ گیاه‌شناسی عظیمی را نیز در خود جای داده است. رصدخانه شگفت‌انگیزی که در یکی از گوشه‌های پلازا تعبیه شده است، به عنوان کارخانه تولید برق موزه عمل می‌کند.

جدایی بخش‌های مختلف ساختمان موزه و پلازای مقابل آن، سازه‌ای متمایز با سایر موزه‌ها با ساختار یکپارچه به وجود آورده که همین امر به سهم خود جذابیت آن را در میان مردم دو چندان کرده است. بسیاری از مردم چین و حتی گردشگرانی از سراسر دنیا در این موزه گرد هم می‌آیند و با تماشای آثار باستانی و جدید دریایی، تاریخچه دریانوردی را با هم مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند. علاوه بر این، طبیعت سبز اطراف موزه، بسیاری از مردم را از شلوغی‌های مرکز کلانشهر تیانجین به سمت خود می‌کشاند تا ساعت‌هایی را به دور از سر و صدا و آلودگی‌های شهری در آرامش کامل سپری کنند.

کد خبر 430255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.