۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
اولین کتابخانه سبز ونکوور

در مرکز شهر ونکوور ساختمان عمومی بزرگی احداث شده که بر بام خود فضایی سبز دارد و یک کتابخانه، دفاتر دولتی، یک فروشگاه و میدانی بزرگ را در بر گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کتابخانه مرکزی ونکوور که اولین پشت بام سبز شهر را از آن خود کرده است، فضایی به مساحت حدود ۳۳ هزار فوت مربع را به خود اختصاص داده است. پوششی سبز از درختان بومی انگورکتابخانه مرکزی ونکوور را مزین کرده است و بخش ضد نفوذ آب تعبیه شده در زیر گیاهان آب باران را در خود جمع‌آوری می‌کند تا در زمان نیاز مورد استفاده قرار دهد. طبقه زیرین پشت بام، باغی به مساحت هشت هزار فوت مربع، مملو از درختچه‌های گل رز و درختان افرای ژاپنی را در بر گرفته و به سمت شرق ساختمان امتداد یافته است. پلکانی مورب از جنس سنگ خارا، بازدیدکنندگان را از طبقه همکف با شیبی بسیار کم به سمت بالا هدایت می‌کند تا طولانی بودن مسیر را برای آن‌ها قابل تحمل کند.

در مرکز کتابخانه عمومی ونکوور یک اتاق بزرگ حلزونی ‌شکل وجود دارد که عموم مردم را به میدان کتابخانه یعنی فضای سبز تعبیه شده بر پشت بام، هدایت می‌کند. این اتاق بزرگ میزبان برگزاری رویدادهای مختلف سال است و به گونه‌ای طراحی شده که فضای داخلی آن متناسب رویدادهای مختلف قابل تغییر است. بازدیدکنندگان می‌توانند در این مکان علاوه بر مطالعه در فضایی دنج و آرام به ملاقات با سایرین بپردازند و بر چشم‌اندازهای اطراف شهر اشراف کامل داشته باشند. ساختمانی ۹ طبقه در مرکز کتابخانه به فروش کتاب‌ها یا سایر خدمات مربوط به بخش کتابخانه اختصاص داده شده است.

نمای شیشه‌ای داخلی کتابخانه به راهرویی متصل شده است که بازدیدکنندگان را به فضایی منحنی شکل در شرق کتابخانه هدایت می‌کند که این فضا به عنوان محلی برای استراحت طراحی شده است. علاوه بر این پل‌هایی بین هر طبقه تعبیه شده است که سالن‌های مطالعه را به دفاتر اداری و سایر امکانات ساختمان وصل می‌کند. برج اداری فدرال در جوار کتابخانه مرکزی ونکوور احداث شده است و پوششی از بتن پیش‌ساخته دارد. کاربران کتابخانه می‌توانند خودروهای خود را در فضای بزرگی که در زیر زمین ایجاد شده است پارک کنند.

کد خبر 430237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.