پاکسازی رگهای بدن با چند ماده غذایی

درمان کم‌خونی با میوه‌ای سیاه اما شیرین، پیشگیری از ابتلاء به کرونا با مصرف میوه، تدابیر ویژه طب سنتی برای افزایش یا کاهش وزن، فواید و خواص گیاه بامیه برای سلامت بدن و پاکسازی رگهای بدن با چند ماده غذایی را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دبیر انجمن تغذیه البرز با اشاره به اینکه خرما از میوه‌های مناطق گرمسیری و برای درمان کم خونی بسیار مفید است، اظهار کرد: خرما منبع خوبی برای انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی به شمار می‌رود و هم‌چنین به عنوان منبع خوبی برای انرژی، قند، و فیبر شناخته می‌شود،

زهرا احدی درباره خواص درمانی این میوه و و جود پتاسیم در آن، افزود: این میوه از میوه‌های مناطق گرمسیری است و به دلیل دارا بودن پتاسیم و ویتامین B فراوان داروی خوبی برای کم خونی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مواد معدنی ضروری بدن نظیر کلسیم، آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیوم و روی را نیز می‌توان با مصرف خرما تأمین کرد، بنابراین خرما حاوی ویتامین‌هایی نظیر تیامین، نیاسین، اسید فولیک، ویتامین A و ویتامین K بوده و مصرف آن برای بدن انسان ضروری است.

پیشگیری از ابتلاء به کرونا با مصرف میوه

کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: یکی از راه‌های مهم پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های مختلف نظیر کروناویروس، تقویت سیستم ایمنی است و با مصرف روزانه میوه و سبزی می‌تواند این نیاز را مرتفع کند.

نسرین نسیمی با تاکید بر استفاده از میوه و سبزی، در شرایط همه گیری کروناویروس، اهمیت بیشتری پیدا کرده است، گفت: مصرف میوه و سبزی به شکل روزانه، علاوه بر تأمین آب و املاح و ویتامین‌های مورد نیاز، زمینه ارتقا ایمنی بدن را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه میوه از بهترین منابع برای تأمین نیازهای تغذیه‌ای، است، افزود: انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی مانند فیبر غذایی، آنتی اکسیدان، کلسیم، فسفر و پتاسیم با مصرف میوه تأمین می‌شود.

فواید و خواص گیاه بامیه برای سلامت بدن

این گیاه خاص سرشار از منابع فیبر است و می‌تواند به تثبیت گوارش شما کمک کند. مطالعاتی نشان می‌دهند که فیبر بسیار بالای این گیاه، عوامل بیماری قلبی عروقی و احتمالاً سرطان روده را کاهش می‌دهد. این سبزی دارای ماده لزجی است که کمک فوق العاده ای به دفع مواد زائد و سموم در سیستم گوارشی می‌کند. تحقیقات کاملی وجود دارد که خوردن بامیه را با کاهش ریسک آلزایمر و دیگر بیماری‌های عصبی مرتبط دانسته است. زمانی که شما به صورت مرتب این گیاه را مصرف کنید، آسیب‌هایی که به مغز وارد شده است را ترمیم می‌کند. دیگر کاربرد خارق العاده پلی ساکارید های موجود در این گیاه کمک به تنظیم اختلالات سوخت و سازی و درمان چاقی است که در اثر رژیم غذایی با چربی بالا به وجود آمده است. فولات موجود در بامیه می‌تواند از قلب شما با افزایش نیتریک اکسید محافظت کرده و با رادیکال‌های اکسایشی مقابله کند.

دانه‌های داخل بامیه بیشترین مقدار اثرات آنتی اکسیدان و ضد ضعف را دارا هستند، پس آنها را جدا نکنید. شواهد علمی اثبات می‌کند که این دانه‌ها جادوی خود را با کاهش دادن سطح خطرناک لاکتیک اسید خون و نیتروژن ادرار، عملی می‌کنند. تحقیقات اثبات کرده اند که افزایش مصرف بامیه تأثیرات ضد ضعف بر روی انسان‌ها دارد. عصاره بامیه خواص محافظت کننده‌ای از کبد دارد به وسیله کاهش دادن آسیب‌هایی که توسط مواد شیمیایی به وجود می‌آید. افزایش مصرف بامیه ممکن است به کاهش دادن التهاب و حتی کاهش نکروز کبدی به خاطر محتوای بالای آنتی اکسیدانی خود شود.

طبق مطالعات انجام شده بامیه در صورت مصرف منظم می‌تواند باعث کاهش کلسترول شود. ذمصرف بامیه فواید زیادی را برای سلامتی قلب به همراه دارد … بامیه حجم زیادی خواص ملین دارد که روده بزرگ را نرم و لزج می‌کند. بامیه حاوی مقدار زیادی فیبر است که می‌تواند غذای خوبی را برای باکتری‌های داخل روده فراهم کند. اثر پروبیوتیک طبق برخی تحقیقات سلامت گوارش را بهبود می بخشد. مقدار خوب باکتری در روده بزرگ می‌تواند رشد باکتری‌های آسیب رسان را مهار کند. بامیه سرشار از فیتوشیمی یا مواد مغذی است که آنتی اکسیدان نام دارند. این مواد موجود در بامیه می‌توانند به جلوگیری از التهاب مخصوصاً در ریه کمک کنند.

تدابیر ویژه طب سنتی برای افزایش یا کاهش وزن

متخصص طب ایرانی درباره راهکارهای رسیدن به وزن سلامتی، اظهار کرد: در مکتب طب ایرانی، اگر فردی که دارای مزاج سرد و خشک بوده و به مرور زمان مزاج مادرزادی‌اش تغییر کند و سرد و تر شود، درمان افزایش وزن او به مراتب سخت‌تر از کسی است که دارای مزاج گرم و تر است و اضافه وزن پیدا کرده است؛ هر کس از مزاج جبلی‌اش فاصله بگیرد، درمانش سخت‌تر می‌شود.

مجید سلطانپور، افزود: معمولاً کسانی که به دلیل مقاومت در کاهش وزن به اطبا مراجعه می‌کنند، کسانی هستند که از مزاج مادرزادی و جبلی خود فاصله گرفته‌اند؛ اغلب این افراد دچار ضعف قوا هستند.

سلطانپور تصریح کرد: در مکتب طب ایرانی، فرد باید دارای قوت باشد تا دارو در بدن او اثر بگذارد؛ وقتی بدن دچار ضعف یا کمبود انرژی شود، انتقال دارو از دستگاه گوارش به اندام انتهایی اتفاق نمی‌افتد؛ این مسئله درباره افرادی که لاغر هستند و به خوبی وزن نمی‌گیرند نیز وجود دارد؛ وقتی غذای خورده شده به خوبی جذب بدن نشود و به اندام انتهایی مانند عضلات و استخوان‌ها نرسد و همچنین گوارش ضعیف باشد، چطور انتظار داریم تا بدن وزن بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در طب ایرانی افرادی که دارای ریزش مو، کم‌خونی، نفخ، علاقه به شیرینیجات و نوشیدنی‌های خنک، ضعف حافظه، سیاهی رفتن چشم، ضعف در عادت ماهیانه هستند، علاوه بر کم‌خونی، امکان لاغری ندارند و همچنین باور غلطی که در بین این افراد جا افتاده است که مولتی ویتامین‌ها نیز چاق‌کننده هستند در صورتی که این افراد اگر ریزمغری های لازم برای بدنشان تأمین نشود، هیچ کاهش وزنی برایشان اتفاق نخواهد افتاد.

سلطانپور درباره مصرف سالادها در رژیم‌های کاهش، گفت: کاهو در بدن خونسازی نمی‌کند و اینکه برای کاهش وزن به همه پیشنهاد دهیم که کاهو و خیار و گوجه مصرف کنند، صحیح نیست چون ضعف را در بدن زیاد می‌کنیم و به سرد شدن مزاج پایه فرد کمک خواهیم کرد؛ از این روش‌ها می‌توان برای افرادی که پایه مزاج گرم دارند استفاده کرد.

پاکسازی رگهای بدن با چند ماده غذایی

طبق مطالعات گوناگون، بیماری از جمله بیماری‌هایی است که به علت گرفتگی رگ‌های خونی و درگیر کردن مناطقی از سیستم ایمنی بدن، افزایش فشار خون و بروز بیماری‌های قلبی_ عروقی سالانه جان تعداد بسیاری از افراد را می‌گیرد. به همین علت الگوبرداری از تغذیه مناسب و کنارگذاشتن غذاهای ناسالم یکی از مهم‌ترین راهکارها جهت پیشگیری از این بیماری هاست. در ادامه به معرفی برخی مواد غذایی مفید جهت پاکسازی رگ‌های بدن پرداخته ایم.

سیر

سیر یکی از گیاهان دارویی است که بیشتر افراد از پودر یا حبه آن در تهیه غذا به خصوص کشک بادمجان، آش رشته، میرزاقاسمی و … استفاده می‌کنند؛ جالب است بدانید که اگر آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون می‌شود و برای پاکسازی رگ‌ها و جلوگیری از انسداد آنها توصیه می‌شود.

سیب

سیب یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌هایی است که هم کالری کمی دارد و هم فواید درمانی زیاد. این میوه به عنوان میوه چهار فصل شناخته شده است. سیب حاوی ترکیبی به نام پکتینه است که نقش مؤثری در کاهش کلسترول خون داشته و برای پاکسازی رگ‌های بدن مفید است.

ماهی

ماهی مغذی‌ترین غذای جهان شناخته شده است؛ چرا که تمامی ویتامین‌ها، کلسیم، فسفر و دارای مقدار کمی آهن، مس و سلنیوم را داراست و به همین علت برای مقابله با بیماری‌های گوناگون توصیه می‌شود. در واقع ماهی منبع فوق العاده برای اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و این اسیدهای چرب به چربی‌های خوب معروف هستند که مصرف آن برای بسیار حائز اهمیت است.

زرد چوبه

کورکومین موجود در زردچوبه به علت خواص درمانی زیاد باعث محافظت از قلب و جلوگیری از سکته یا تپش دستگاه قلب و عروق می‌شود. اما باید بدانید که مصرف بیش از حد آن باعث بروز بیماری‌های دیگر از جمله بیماری‌های گوارشی مانند نفخ، رفلاکس اسید معده و اسهال خواهد شد و به همین صورت باید در استفاده از آن حد تعادل را رعایت کرد.

کد خبر 430235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.