منشأ کرونا مطمئنا خفاش بوده است

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: شکی نیست که منشأ بیماری کرونا خفاش بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام موحدی در آئین گشایش هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور و دامپزشکی با اشاره به تعویق برگزاری این نمایشگاه به دلیل شیوع آنفولانزا فوق حاد پرندگان اظهار کرد: زمانی سازمان بهداشت جهانی شعار سال را "یک دنیا و یک سلامتی" قرار داد اما این شعار برای مردم عام قابل فهم و دریافت نبود؛ شیوع ویروس کرونا نشان از حکمت انتخاب این شعار و نگاه درست سازمان بهداشت جهانی دارد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا نشان داد سلامت همه مردم دنیا به هم مرتبط و متصل است، تصریح کرد: باید نگاهی به روند شیوع ویروس کرونا کرد که یک منشأ دامی داشت و شکی نیست که منشأ شیوع این ویروس خفاش بوده است که نشان داد حوزه بیماری‌های زئونوز به بیماری‌های مشترک دام و انسان حوزه بسیار مهم و قابل توجهی است.

مدیرکل امور دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه توضیح خطر شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال ۹۵ امر سختی بود، ادامه داد: ولی حالا مردم خطر شیوع یک بیماری دامی را حس کرده‌اند که می‌تواند منجر به یک پاندمی جهانی و مرگ شود.

موحدی گفت: زمانی که کشور با کمبود لباس آزمایشگاهی، ماسک و مواد ضدعفونی کننده روبه‌رو بود کمبودی در حوزه مواد پروتئینی وجود نداشت.

وی ادامه داد: نخبه‌تر از فعالان پرورش گاو شیری اصفهان و نخبه تر فعالان حوزه صنعت غذای دام و طیور و پرورش طیور اصفهان در کشور وجود ندارد در حالی که وقتی اعلام می‌شود استان اصفهان معادل ۱۴ استان تولید شیر دارد این نخبگان دیده نمی‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان، با گلایه از عدم تخصیص تسهیلات مناسب به حوزه دام و طیور گفت: بااینکه بر اساس سخنان رئیس جمهور، اقتصاد کشور مدیون بخش کشاورزی است تسهیلات، همچنان به سمت خودروسازی می‌رود.

مدیرکل امور دامپزشکی استان اصفهان تاکید کرد: در دوران شیوع کرونا همه محصولات کشاورزی و دامی و پروتئینی در اختیار مردم قرار گرفت در حالی که در بسیاری از کشورها کمبود محصولات در دسترس به شدت احساس می‌شد.

کد خبر 430233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.