کمیسیون شهرسازی و معماری در مجلس تشکیل شود

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به جایگاه ماموریت‌های شهرسازی و معماری کشور ضرورت دارد یک کمیسیون تخصصی به نام شهرسازی و معماری در مجلس شورای اسلامی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سالاری امروز (سه‌شنبه) در دویست و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، مجموعه طرح‌های توسعه شهری و طرح‌های هادی، موضوعات مربوط به ایمن سازی و تاب‌آوری شهرها و مشکلات و چالش‌های امروز شهرهای کشور که به دلیل رعایت نشدن مقررات شهرسازی و معماری ایجاد شده است را دارای اهمیت دانست.

وی افزود: اکنون که نمایندگان در حال تشکیل کمیسیون‌ها در مجلس هستند، با توجه به جایگاه مأموریت‌های شهرسازی و معماری کشور ضرورت دارد یک کمیسیون تخصصی به نام شهرسازی و معماری در مجلس شورای اسلامی ایجاد شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از تأخیر در ایجاد سازمان اجرایی طرح موضعی باغ های کن و فرحزاد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های برنامه سوم که در سال ۹۹ برای آن بودجه پیش بینی شده، تشکیل سازمان اجرایی این طرح‌هاست.

وی ادامه داد: به موجب مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری مقرر شده شهرداری تهران سال گذشته یکی از سازمان‌های موجود را متولی اجرای طرح‌های مذکور کند تا با کمترین هزینه بزرگترین عرصه تفرجگاهی شهر و کشور در محدوده کن و فرحزاد ایجاد شود اما هنوز در این خصوص اقدامی نشده است.

کد خبر 430230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.