قانون ساماندهی بازار مسکن تصویب شود

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون ساماندهی بازار مسکن باید در این مجلس تصویب و دست دلالان و سوداگران بازار مسکن برای همیشه کوتاه شود.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، فاطمه مقصودی، روز سه شنبه در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: امروز در مقطعی حساس از تاریخ قرار داریم، رشد و بالندگی گفتمان انقلاب اسلامی در داخل و خارج از مرزهای کشور بر پایه مقدمات تمدن پیشرفته توسط جوانان دانشمند و انقلابی، استقبال مردم منطقه و جهان از مدل ارائه شده توسط نظام اسلامی و ده‌ها مورد دیگر قرار دارد.

وی جمهوری اسلامی را مبتنی بر مکارم اخلاق، جمع‌گرایی به جای فردگرایی، خانواده به جای تجرد، توزیع ثروت به جای تمرکز ثروت، معنویت به جای تجمل و ظاهرپرستی و ده‌ها ارزش والای انسانی که همه نشأت گرفته از دین مبین اسلام است، دانست و ادامه داد: در مقابل، تمدن مادی و روبه زوال غرب قرار دارد که بر پایه فردگرایی، تجمل، اسراف، عدم پای‌بندی به خانواده و ارزش‌های اخلاقی، انسانی و برده‌داری مدرن در قالب نظام سرمایه‌داری است.

این نماینده مجلس افزود: نظام سرمایه‌داری به سرکردگی آمریکا و هم‌پیمانان خود امروز جنگ تمام عیاری در حوزه اقتصادی علیه ایران به راه انداخته، رفتار آنان در طول تاریخ و در حوزه‌های مختلف، گویای عمق دشمنی و کینه‌توزی‌شان نسبت به این مرز و بوم مقدس بوده‌است.

مقصودی با بیان اینکه تاریخ، ظاهر زمان است و خدا، باطن زمان و با خدا بودن در زمان گسترش و گشایش حاصل می‌کند، با طرح سوالی گفت: این مجلس و نمایندگان آن آیا قصد دارند از اینکه در تاریخ نام‌شان به نام نماینده ثبت شود لذت ببرند و یا در باطن زمان و با خدا باشند و گشایش در کار این مردم مظلوم و زخم خورده حاصل کنند؟

وی خطاب به دیگر نمایندگان اضافه کرد: از این صندلی‌ها هنوز بوی عطر لباس نمایندگان قبل به مشام می‌رسد و چند روز دیگر دوره ما هم تمام می‌شود، اگر قصد دارید در ظاهر زمان نباشید و با خدا و باطن زمان حرکت کنید، بیانیه گام دوم انقلاب که در آن مقام معظم رهبری خطوط حرکت و سیر ملت ایران را جهت نیل به قله‌های بلند و رفیع اسلامی ترسیم کرده‌اند، نقشه راه شما است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز به معنای واقعی کلمه وحدت حول محور ولایت می‌تواند نسخه شفا بخش و اثرگذاری برای عبور از این پیچ تاریخی باشد.

مقصودی خواستار اندیشه‌ای برای حل مشکلات مردم شد و ادامه داد: باید به رنج‌های متعدد طبقات مختلف از کودکان گرفته تا جوانان، از پیران بازنشسته تا زنان بی سرپرست بیندیشیم نه اینکه این مشکلات را روی میز تحریر چه باید کردها بگذاریم. نباید با صرف باور به اعتقاد به ولایت فقیه، بار کاهلی و سیاسی خود را بر دوش رهبر معظم انقلاب بگذاریم بلکه باید با اندیشیدن شبانه روزی به حل مسائل کشور لبخند را بر چهره مقام معظم رهبری نشانده و مردم را از رنج فقر و بیکاری رها کنیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امروز وکلای ملت در هدایت و نظارت هوشمندانه مدیریت اجرایی کشور نقشی تاریخی بر عهده دارند، آنقدر وضعیت نابسامان مسکن را مدیریت و برنامه‌ریزی نکردیم تا وسایل مردم در کوچه، خیابان، پارک و پارکینگ‌ها ریخته شد. مجلس باید قانون ساماندهی بازار مسکن را تصویب و یک بار برای همیشه دست دلالان و سوداگران حوزه مسکن را که نان در خون ملت می‌زند، کوتاه کند. همچنین با تصویب قانونی مالیات بر خانه‌های خالی را که چهار سال معطل مانده، اجرا شود.

وی ادامه داد: مجلس باید قانون اصلاح نظام بانکی و پولی کشور، قانون تقویت نهاد خانواده و تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری، قانون اشتغال جوانان، قانون حمایت از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، قانون هماهنگی حقوق بازنشستگان و شاغلان را در دستور کار خود قرار دهد و رفع موانع تولید را عملیاتی و اجرایی، اصلاح کند

کد خبر 430228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.