رونمایی از پروژه‌ "آب و نور" در اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از رونمایی پروژه‌ آب و نور خبر داد و گفت: طول مسیر پروژه‌ آب و نور حدود ۲۰۰ متر بوده و ۶۰ عدد نازل در آن استفاده شده است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه محیط‌های شهری به فضایی آرام نیاز دارند تا بتوانند در شهروندان هنگام عبور و مرورهای روزانه حس مطلوبی ایجاد کنند.

وی افزود: نورپردازی مناسب می‌تواند یکی از عوامل تقویت کننده هویت یک مکان و ارتقای شخصیت ویژه آن محسوب شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه با نورپردازی مناسب می‌توان بر جذابیت و در نتیجه سرزندگی شهر یا آرامش فضاهای آن افزود و زمینه حضور شهروندان را در فضای شهری تقویت کرد، ادامه داد: آب و آب‌نماها نیز یکی از این موارد است که چه در حالت سکون و چه در حالت پویا و روان باعث آرامش روح و روان انسان می‌شود.

وی با اشاره به نقش و تأثیر مبلمان شهری در خدمت رسانی به شهروندان، گفت: ساماندهی مبلمان شهری برای خدمت رسانی به شهروندان با حفظ هویت و زیبایی سیما و منظر شهری از اولویت‌های مدیریت شهری می‌باشد؛ شهرداری‌ها وظیفه خطیری در پاسخگویی به نیاز شهروندان در امر خدمات شهری و حفظ هویت و زیبایی، به ویژه در مبلمان شهری دارند و در این میان ایجاد آب نماها و نور پردازی مناسب نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

امیری تاکید کرد: امروزه شهرها به فضاهایی آرام نیاز دارند تا بتوانند حس مطلوبی را در شهروندان هنگام عبور و مرورهای روزانه ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از آب و المان‌های آبی در شهرها نمادی از رودها، چشمه سارها و نهرهای روان است که باعث ایجاد چشم‌اندازی زیبا در شهر می شود، گفت: استفاده از آبنما از هدر رفتن آب جلوگیری می‌کند چرا که در آبنما، آب در یک مدار بسته جریان دارد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه توجه به شاخص‌های بصری با در نظر گرفتن شاخص‌های فنی و ایمنی در طراحی‌های شهری می‌تواند در منظرسازی محیط و ارتقای هویت آن مؤثر باشد، گفت: تلفیق نورپردازی مناسب در کنار آب می‌تواند یکی از عوامل تقویت کننده هویت یک مکان و در نتیجه افزایش سرزندگی شهر یا آرامش فضاهای آن باشد.

وی با اشاره به پروژه آب و نور واقع در خیابان مطهری، تصریح کرد: این پروژه در خیابان شهید مطهری، حدفاصل پل آذر و پل فلزی اجرا شده است.

امیری گفت: پروژه آب و نور یک مسیر آب و نور بسیار جذاب است که هنگام عبور عابران پیاده یک پروفیل آب نوری از بالای سر رد شده و در سمت مقابل درون حوضچه ریخته می‌شود و بار دیگر به مخزن باز می‌گردد.

وی اظهار کرد: طول مسیر پروژه آب و نور حدود ۲۰۰ متر بوده و ۶۰ عدد نازل در آن استفاده شده است.

امیری تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی شده و استفاده از نازل‌های مناسب هیچ‌گونه هدر رفت آب وجود ندارد و آب مجدد به مخزن برگشت داده می‌شود.

وی افزود: نورپردازی این آب‌نما توسط چراغ‌های LED با سه رنگ اصلی انجام می‌شود و عملیات عمرانی پروژه، نصب نازل‌ها و تجهیزات الکتریکی، مکانیکی انجام شده و در حال حاضر در مرحله تست اولیه است.

کد خبر 430219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.