آثار هنری تهران دارای دو حریم حفاظتی می‌شوند

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با تصویب طرح تعیین حریم آثار هنری در فضاهای عمومی شهر تهران، دو حریم برای این آثار در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا امروز (سه‌شنبه) در حاشیه دویست و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به ادامه بررسی طرح "تعیین حریم آثار هنری در فضاهای عمومی شهر تهران" که از جلسه گذشته باقی مانده بود، اظهار کرد: در زیباسازی فضاهای شهری از هنرهای تجسمی همچون مجسمه‌ها و نقاشی‌های دیواری استفاده می‌شود.

وی افزود: معمولاً در تعیین حریم آثار هنری در فضای شهری که ارزش‌های ویژه‌ای دارند باید برای حفظ حقوق مجاوران بهترین منظر طراحی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اثری در نقطه‌ای از شهر که دارای ارزش است نصب می‌شود اما در معرض دید نیست و یا مقابلش آلودگی‌های بصری دارد که اجازه دیده شدن این اثر را نمی‌دهد بنابراین در این طرح دو حریم برای این آثار در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های فیزیکی به آثار هنری، یک حریم حفاظتی فیزیکی و برای پیوند بصری شهر و اثر هنری یک حریم حفاظتی منظری در نظر گرفته شده و کمیته‌ای فنی این حریم را تعیین می‌کند.

اعطا ادامه داد: متولی موضوع هنرهای شهری در مجموعه شهرداری سازمان زیباسازی است لذا در این موضوع نیز دبیرخانه این کمیته در این سازمان مستقر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: امروز موادی از این طرح در ادامه جلسه قبل مورد بررسی قرار گرفت اما پیشنهاداتی باقیمانده که در جلسه آینده به عنوان اولین دستور کار به آن پرداخته خواهد شد تا به اتمام برسد و پس از تأیید هیئت تطبیق به شهرداری تهران ابلاغ شود.

کد خبر 430209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.