صدور بیش از یک هزار پروانه احداث بنا در مناطق ۱۲ گانه مشهد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: از صدور بیش از یک‌هزار پروانه احداث بنا در مناطق ۱۲ گانه مشهد در طی سه ماهه ابتدایی سال جاری خبرداد.

به گزارش ایمنا، احمدرضا حسین نژاد در خصوص میزان پروانه احداث بنا در سه ماهه ابتدایی سال جاری، اظهار کرد: مجموع پروانه‌های صادر شده طی سال جاری در حوزه احداث بنا هزار و ۶۵۸ مورد بوده که این رقم در کلیه مناطق ۱۲ گانه مشهد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بیشترین گواهی صادر شده در طی این مدت در منطقه ۹ با تعداد ۲۴۷ مورد بوده است، افزود: کمترین پروانه صادر شده در سه ماهه ابتدایی سال جاری در منطقه ۶ با تعداد ۳۵ گواهی بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با اشاره به میزان پایان کارهای صادر شده در سه ماهه ابتدایی سال جاری، خاطرنشان کرد: مجموع پایان کارهای صادر شده در این مدت هزار و ۷۳۷ مورد است.

حسین نژاد با بیان اینکه بیشترین پایان کار صادر شده در این مدت در منطقه ۹ با رقم ۳۱۲ مورد بوده، تاکید کرد: گفتنی است که کمترین گواهی صادر شده در این بازه زمانی مربوط به منطقه چهار با ۷۴ گواهی بوده است.

وی از تصویب طرح‌های تفضیلی در شورای شهر مشهد و کمیسیون ماده ۵ تا دی ماه امسال خبر داد و گفت: روند تصویب طرح‌های تفضیلی در شورای شهر و کمیسیون ماده ۵ تا دی ماه امسال طی خواهد شد.

وی تصریح کرد: از جمله موضوعات که در شرایط کنونی مورد نیاز شهرداری است، می‌توان به بحث طرح‌های تفضیلی اشاره کرد.

معاون شهردار مشهد افزود: بر اساس طرح‌هایی که در شورای راهبردی تأیید و شهردار مشهد نیز آن را کتباً ابلاغ کرده اند، تا دی ماه امسال کلیه طرح‌های تفضیلی شهر مشهد، روند شورای شهر مشهد و کمیسیون ماده ۵ را طی خواهند کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با بیان این که پاسخگویی به شهروندان در حوزه شهرسازی با طرح‌های جامع و تفضیلی مربوط به سال ۵۲ سخت است، تصریح کرد: امیدواریم با تأیید و تصویب طرح‌های تفضیلی در کمیسیون ماده ۵ این مشکل نیز برطرف شود.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: قصد داریم به موازات سیستم یکپارچه‌ای که برای پاسخگویی به مردم در حوزه شهرسازی وجود دارد، سیستم دیگری را به جهت رقابت و کوتاه شدن فرآیندها مورد استفاده قرار دهیم.
وی با بیان اینکه نظارت بر حوزه شهرسازی شهر مشهد با افزایش چند برابری حریم شهر، نیازمند سبک‌های نوین نظارتی است، اضافه کرد: لذا در این راستا اقدامات خوبی برای استفاده از فن آوری های نوین در حوزه نظارتی انجام شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با اشاره به پهنه بندی حریم مشهد، گفت: پهنه بندی حریم بخش‌های اصلی شهر انجام شده است و سعی می‌کنیم اقدامات مورد نیاز بخش دوم را نیز به موازات اقدامات راه و شهرسازی انجام دهیم تا طرح سریع‌تر آماده شده و برای تأیید به کمیسیون ماده ۵ فرستاده شود.

حسین نژاد تصریح کرد: اکنون در حال تدارک اسناد مطالعاتی پروژه‌های سال ۱۴۰۰ و همچنین باقی مانده پروژه‌های سال جاری به ویژه پروژه‌های بزرگ مناطق کم برخوردار هستیم، که این امر می‌تواند محرکی برای توسعه و ساماندهی این مناطق باشد.

وی ادامه داد: در بخش بافت‌های فرسوده نیز سعی می‌کنیم با دفاتر تسهیلگری که در حال طی دوره اعتماد سازی هستند و به مرحله پیشنهاد سازی وارد خواهند شد، همکاری کرده و در بحث‌های کمیسیون ماده ۵ و شهرسازی به آنها کمک کنیم.

کد خبر 430204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.