نامه نمایندگان به رهبر انقلاب درباره نوسازی بافت اطراف حرم رضوی

۲۳۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رهبر انقلاب اسلامی درخواست کردند مجلس را در پیگیری منویات و دغدغه هایتان در این امر و بازنگری در طرح بافت پیرامون حرم رضوی به منظور تقویت هویت اسلامی ایرانی پایتخت معنوی کشور و پیگیری تخلفات و جرم انگاری قانون گریزی های صورت گرفته راهنمایی و حمایت فرمایند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، ر وح الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز -سه شنبه- نامه ۲۳۰ نماینده به مقام معظم رهبری را قرائت کرد.

در این نامه آمده است: اهتمام و حساسیت حضرتعالی در زمینه الگوهای توسعه و پیشرفت بر کسی پوشیده نیست و همواره بر هویت اسلامی- ایرانی و عدالت انقلابی به عنوان ویژگی‌های لاینفک، پیشرفت مطلوب تاکید کرده اید. در طرف مقابل بسیاری اهداف جریان نفوذ نه از طریق جاسوسی‌های متعارف که با قالب کردن الگوهای توسعه وارداتی و لیبرال سرمایه داری محقق می‌شود.

نمایندگان در این نامه افزودند: مشهد الرضا به عنوان قطب فرهنگی جهان اسلام و پایتخت معنوی ایران اسلامی یکی از کانون‌های چالش بین الگویی پیشرفته اسلام ایرانی و الگوهای توسعه‌ای منهای هویت و عدالت بوده است. اجرای دقیق و کامل دستورات صریح و مکتوب فروردین سال ۸۶ حضرتعالی خطاب به استاندار وقت می‌توانست طی ۱۳ سال گذشته از تضییع گسترده حقوق شرعی و قانونی جمعیت بزرگی از مجاوران حرم مطهر رضوی جلوگیری کند و مانع تاراج هویت معنوی بافت پیرامون حرم امام رضا (ع) و لطمه به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نظام شود.

در این نامه آمده است: شایان ذکر است که همین جریان خسارت ساز مصالح زیست محیطی پایتخت معنوی کشور را نیز علیرغم هشدارها و نهی صریح حضرتعالی مورد تهدید قرار داده است. متأسفانه در ماه‌های اخیر هم افزایی غافلانه یا متعمدانه برخی عناصر، مراکز و ایستادگی در برابر مصوبه قانونی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور نور امیدی را که برای اصلاح برخی کج رفتاری‌های دو دهه گذشته روشن شده است، تهدید می‌کند.

نمایندگان در این نامه افزودند: ایستادگی در برابر قانوندانان قانون شکن که به دنبال خم کردن قانون و افزایش اختیارات غیرقانونی خود و تداوم انفاذ الگوهای بی هویت توسعه و صیانت از منافع عده‌ای قلیل به ضرر عامه مردم و نفی هویت تمدنی مشهد الرضا هستند با تصریح مجدد منویات نورانی حضرتعالی تحکیم خواهد شد.

نمایندگان در این نامه خواستار شدند: ما نمایندگان مجلس یازدهم که اصلاح روندهای غلط و تقویت مبانی گفتمانی انقلاب اسلامی در سیاست گذاری و نظارت بر امور کشور را فلسفه وجودی این مجلس می‌دانیم، از حضرتعالی می‌خواهیم فرزندان خود را در پیگیری منویات و دغدغه‌هایتان در این امر و بازنگری در طرح بافت پیرامون حرم رضوی به منظور تقویت هویت اسلامی ایرانی پایتخت معنوی کشور و احقاق حقوق مجاوران و زائران ثامن الحجج و پیگیری تخلفات و جرم انگاری قانون گریزی‌های صورت گرفته راهنمایی و حمایت بفرمائید.

کد خبر 430203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.