رودکی، ظرفیتی برای دیپلماسی شهری

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از رودکی می‌توان به عنوان یک ظرفیت در دیپلماسی شهری استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مسجدجامعی امروز (سه‌شنبه) در دویست و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: اجرایی شدن پهنه رودکی که بخشی از محله انقلاب است جای تقدیر دارد اما کاربرد آن باید خیلی گسترده‌تر تعریف شود.

وی با بیان اینکه باید اجرای کامل طرح تالار تا تالار یعنی از تئاتر شهر تا تالار وحدت مورد توجه بوده و با کمترین دخالت در پروژه آن انجام شود، افزود: باید در این محدوده حفظ سکونت پایدار در دستور کار قرار گرفته و جایگاه ذی‌نفعان محله‌ای از طریق مذاکره با آن‌ها مورد توجه باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر لزوم توجه به توسعه همگام با حفظ طبیعت در پهنه رودکی، تصریح کرد: در این محدوده دو قنات وجود دارد که قرار بود در اجرای طرح برای طراوت بخشی آنجا مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه می‌توانست در ورودی این محدوده بازتاب هویت شهری عملیاتی شود، خاطرنشان کرد: در این محدوده نام رودکی گذاشته شده اما هیچ المانی از رودکی دیده نمی‌شود؛ شاعر ملی که به عنوان پدر شعر فارسی و موسیقی ایرانی شناخته می‌شود و از وی می‌توان به عنوان یک ظرفیت در دیپلماسی شهری استفاده کرد.

مسجدجامعی با بیان اینکه از گذشته طرحی تحت عنوان ایجاد خانه رودکی به عنوان محل نگهداری اسناد محله رودکی مورد توجه بوده، اضافه کرد: با اجرای این طرح می‌توان اسناد زیاد موجود را در قالب خانه رودکی نگهداری کرد.

کد خبر 430201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.