تشکیل "کارگروه مهر و میراث" در سمنان

شهردار سمنان از اتخاذ تمهیدات و رایزنی با سایر دستگاه‌های اجرایی جهت تشکیل "کارگروه مهر و میراث" در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد ناظم رضوی در جلسه بررسی اجرای طرح "مهر و میراث " با اشاره به لزوم هم افزایی دستگاه‌های مجری این طرح، اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این جلسه، زمینه همگرایی با سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله جهادکشاورزی و منابع طبیعی در موضوعات مشترک در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری فراهم شود.

وی گفت: تقویت جایگاه مدیریت شهری در توسعه گردشگری، حفظ و احیای بافت‌ها و عناصر ارزشمند تاریخی و فرهنگی و طبیعی، ایجاد زیرساخت‌های طبیعی برای توسعه گردشگری با توجه به وجود باغ راه‌های تاریخی در شهر از موضوعات مهمی است که باید برای ایجاد توسعه پایدار در حوزه گردشگری به آن‌ها توجه شود.

شهردار سمنان با اشاره به تبعات شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: کرونا افق تاریکی را برای برنامه‌های اجتماعی تداعی کرد و سبب تعویق اکثر فعالیت‌های مهم از جمله در زمینه توسعه گردشگری شد که توسط مدیران شهری سمنان در زمینه آن اجرای برنامه‌های مشترک با شهرهای همجوار برنامه ریزی شده بود.

ناظم رضوی با اشاره به برپایی جشنواره‌های فرهنگی، گفت: جشنواره‌ها باید هدفمند برگزار شود و برای استمرار آن باید ایده‌های نو مدنظر باشد تا بتواند در سطح ملی منجر به معرفی ظرفیت‌های گردشگری شود.

وی اظهار امیدواری کرد: تشکیل این کارگروه، به ارتقای مدیریت بافت‌های تاریخی و فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری کمک شایانی کند.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه مقرر شد با تشکیل کارگروه شهرستانی با حضور نمایندگانی از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شورای اسلامی شهر، فرمانداری، دهیاری و سازمان‌های مردم‌نهاد طرح مهر و میراث پیگیری شود. این کارگروه دنبال امضای تفاهم‌نامه‌ای در سال ۱۳۹۵ بین وزیر کشور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وقت با هدف تقویت و توسعه مدیریت بافت‌های تاریخی و فرهنگی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ایجاد می‌شود.

کد خبر 430195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.