احداث سد برای تامین آب شرب نصرآباد

شهردار نصرآباد جرقویه گفت: ساخت سد بزرگی با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد تومان در جنوب جاده شهرضا انجام شده است، شهرداری نیز سد خاکی در ورودی شهر نصرآباد ایجاد کرده است تا آب حاصل از بارش باران در حاشیه رودخانه پشت این سد ذخیره شود و برای دو الی سه ماه مورد استفاده قرار بگیرد.

رضا غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خشکسالی در شرق اصفهان از سمت زیار تا شهرهای جرقویه، علیا و سفلی وجود دارد، سال گذشته سطح آب چاه عمقی این شهر به ۲۵۰ متر نیز رسید و به همین دلیل سیستم آبیاری قطره‌ای را اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه نصرآباد برای تأمین آب مورد نیاز خود دو چاه در اختیار دارد، افزود: سال گذشته عمق حفر چاه ۱۸۰ متر بود و امسال به ۲۵۰ متر رسید، یکی از این چاه‌های آب را به عنوان ذخیره کنار گذاشته‌ایم و منبع آب نیز وجود دارد.

شهردار نصرآباد جرقویه با بیان اینکه نمایندگان وقت اقداماتی در راستای تأمین آب مورد نیاز انجام داده‌اند، افزود: ساخت سد بزرگی با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد تومان در جنوب جاده شهرضا انجام شده است، شهرداری نیز سد خاکی در ورودی شهر نصرآباد ایجاد کرده است تا آب حاصل از بارش باران در حاشیه رودخانه پشت این سد ذخیره شود و برای دو الی سه ماه مورد استفاده قرار بگیرد.

غلامرضایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلی از نظر تأمین آب مورد نیاز نداریم و منبع جداگانه‌ای نیز در ورودی شهر قرار دارد، آب از سد پمپاژ شده و در داخل این منبع آب ذخیره می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه رودخانه زاینده رود دوباره بسته شده است، در آینده مشکلاتی از نظر تأمین آب مورد نیاز خواهیم داشت، اما تاکنون مشکلی وجود نداشته است.

شهردار نصرآباد جرقویه تصریح کرد: شهرداری نصرآباد و اداره آب، منبع آبی را در داخل مجموعه کلاه قاضی در نظر گرفته‌اند، اما این منبع در حریم شهر نصرآباد نیست و در اختیار منابع طبیعی است، مذاکراتی در این زمینه انجام شده و اداره آب ورود پیدا کرده است، شهرداری نیز قول داده تا این منبع آب تکمیل شود.

غلامرضایی افزود: این منبع به عنوان ذخیره آبی برای شهر و فضای سبز در نظر گرفته شده است، این طرح اجرایی شده است، اما به دلیل اینکه در داخل حریم شهر نیست، لازم است جلساتی با منابع طبیعی برای هماهنگی بیشتر برگزار شود.

کد خبر 430176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.