نسل امروز ریشه‌های خود را نمی‌شناسد

رییس کمیته ملی المپیک گفت: هدف ما از افتتاح تالار مشاهیر این است که نسل امروز ریشه های خود را بشناسند.

به گزارش ایمنا، سید رضا صالحی امیری در مراسم افتتاح تالار مشاهیر ورزش ایران بیان کرد: امروز در این مکان حاضر شدید تا به نسل جدید یادآوری کنید که اگر می‌درخشیم به خاطر حضور انسان‌های بزرگی است که در این جغرافیا درخشیدند. امروز تولد حضرت معصومه است و ما به اهل بیت افتخار می‌کنیم. همچنین روز المپیک است.

او ادامه داد: امروز از کسی یاد می‌کنم که تمام عمر خود را برای ورزش گذاشت و از وی تقدیر می‌کنم و آن مصطفی هاشمی طبا است. از وزیر سختکوش و دلسوز ورزش ایران سلطانی فر و حناچی شهردار تهران تشکر می‌کنم که در راه اندازی موزه کمک کردند. حناچی به ما گفته است طراحی موزه آتی را انجام می‌دهد.

صالحی امیری در مورد افتتاح تالار مشاهیر تاکید کرد: ما دغدغه‌ای به نام گسست فرهنگی داریم. نسل امروز ریشه‌های خود را نمی‌شناسد. نمی‌دانند اگر بهداد سلیمی و علیرضا دبیر می‌درخشند به دلیل وجود انسان‌هایی است که در گذشته بوده اند و به آنها کمک کرده اند. انگیزه تشکیل این موزه کاهش گسست فرهنگی و هویت سازی بود. امیدوارم تا آخر فرودین ۱۴۰۰، ۶۸ تندیس در تالار مشاهیر ورزش داشته باشیم. کسی وارد این مکان می‌شود باید با وضو و صلوات باشد.

منبع: ایسنا

کد خبر 430175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.