از تغییر کاربری ۷۰ هکتار اراضی قلعه مرغی جلوگیری شود

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در خصوص تغییر کاربری ۷۰ هکتار از اراضی قلعه مرغی از سوی برخی نهادها تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا نژادبهرام امروز (سه‌شنبه) در دویست و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در روزهای اخیر اخباری مبنی بر تلاش یکی از نهادها در زمینه اخذ سند برای ۷۰ هکتار از محدوده اراضی قلعه مرغی به دست آمد که با پیگیری موضوع، صحت آن برایم اثبات شد.

وی افزود: این موضوع در صورت بی‌توجهی، به چالشی بزرگ برای مدیریت شهری و پایتخت نشینان در سال‌های نه چندان دور بدل خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تمام اراضی این محدوده بر اساس مصوبه سال ۶۷ هیئت وزیران باید به فضای سبز، اماکن ورزشی و پارک تبدیل می‌شد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته نیز شش مطالعه مفصل برای اجرای طرح یکپارچه با محوریت فضای سبز و در جایگاه ریه تنفس‌گاهی محدوده جنوب پایتخت برای این اراضی تهیه شد که هیچ کدام به سر انجام نرسید.

وی ادامه داد: از شهردار تهران انتظار داریم در دفاع از حقوق شهر و شهروندان و اهتمام به اجرای دقیق بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل اراضی مذکور که در طرح تفصیلی ملاک عمل تهران نیز در زیر پهنه پارک‌های ویژه قرار گرفته، به فضای سبز و باز، اقدامات لازم را انجام دهد.

نژادبهرام خاطرنشان کرد: علیرغم پیگیری کمیسیون شهرسازی و معماری شورا برای تهیه طرحی با رویکرد یکپارچه، شهرداری تهران پیشنهاد برگزاری مسابقه ایده مفهومی برای اراضی مذکور را مطرح کرده است.

وی افزود: این ایده با توجه به حساسیت شرایط کنونی و وجود نگرانی بابت قطعه قطعه شدن اراضی و پیدا شدن مدعیانی برای دریافت جواز ساخت و ساز و همچنین وجود مطالعات متعدد و مکرر در این زمینه، منطقی به نظر نمی‌رسد.

کد خبر 430173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.