رکورد جدید طلا در بازار جهانی

انس جهانی طلا با عبور از مرز ۱۷۶۰ دلاری، موفق به ثبت رکورد جدیدی شد. این در حالی است که برخی کارشناسان اهداف ۲۰۰۰ دلاری را برای این فلز گرانبها، تصور می‌کنند.

به گزارش ایمنا، روز گذشته قیمت طلا تا سطح ۱۷۶۵ دلار رسید که بالاترین قیمت طلا در چند ماه گذشته بود. البته بعد از رسیدن به آن سطح قیمت طلا نزولی شده و با اندکی کاهش در ۱۷۵۶ دلار ایستاد.

با وجود پیش بینی‌ها مبنی بر عدم پایداری قیمت طلا در سطح ۱۷۵۰ دلار طلا مرز ۱۷۶۰ دلار را نیز شکست و سپس به ۱۷۵۰ دلار بازگشت. اصلیترین دلیل رشد قیمت طلا احساس ترس ناشی از افزایش همه‌گیری کرونا و شیوع موج دوم آن است که دلیلی مشابه دلیل چند ماه پیش را برای سرمایه گذاری در بازار طلا به سرمایه گذاران می‌دهد.

هنوز برای پیش بینی تبدیل دوباره طلا به پناهگاه امن مورد علاقه سرمایه گذاران بسیار زود است چرا که علاقه سرمایه گذاران به بازارهای ریسک پذیر رو به افزایش می‌باشد و شاخص‌های بازار سهام رشد خوبی را از خود نشان می‌دهند.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که با شکسته شدن مرز ۱۷۵۰ دلار قیمت طلا در هدف بعدی خود سطح ۱۷۶۵ دلار را تسخیر خواهد کرد و در نهایت به ۱۸۰۰ دلار خواهد رسید. کارشناسان و تحلیلگران بازار معتقدند که طلا تا پایان سال به قیمت ۲۰۰۰ دلار دستیابی پیدا خواهد کرد.

منبع: سایت طلا

کد خبر 430168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.