رنکینگ المپیکی تکواندو اعلام شد/ مردانی ششم جهان

دو ملی پوش تکواندوی ایران با وجود عدم برگزاری مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا در رنکینگ جهانی صعود کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، از سوی فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی هوگوپوشان در ماه ژوئن اعلام شد؛ با وجود اینکه با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان تمامی رویدادهای ورزشی لغو یا معوقه شدند اما تکواندوکاران کشورمان جایگاه خود را در میان برترین‌های جهان حفظ کرده و همچنین میرهاشم حسینی و سجاد مردانی توانستند جایگاه خود را دو پله ارتقا دهند.

در این رنکینگ امتیازات ماه "می" سال ۲۰۱۶ به طور کل از جدول رده‌بندی حذف و از امتیازات ماه‌های دیگر از این سال ۷۵ در صد کم شده است؛ امتیازات ۲۰۱۷، ۵۰ درصد (ماه "می" ۷۵ درصد)؛ امتیازات ۲۰۱۸، ۲۵ درصد (ماه "می" ۵۰ درصد) کاهش پیدا کرده و از امتیازات ماه "می" سال ۲۰۱۹ نیز ۲۵ درصد کسر شده است. (در پایان ماه ژوئن و با اعلام رنکینگ ماه جولای امتیازات ژوئن نیز به طور کلی حذف خواهد شد.)

ملی پوشان تکواندو ایران بعد از مسابقات فینال گرندپری ۲۰۱۹ در رویدادی حضور پیدا نکرده اند؛ شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و تورنمنت در دستور کار تکواندوکاران قرار داشت که با شیوع ویروس کرونا در حال حاضر این رویدادها به تعویق افتاده است اما با این حال هوگوپوشان جایگاه خود را در میان برترین‌های جهان حفظ کردند.

در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی، آرمین هادی‌پور نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان با ۲۹۸/۴۴ امتیاز جایگاه ششمی خود را حفظ کرد؛ فرزان عاشورزاده دیگر تکواندوکار این وزن نیز با ۱۲۷/۵۱ امتیاز در جایگاه بیست و نهمی قرار دارد.

در وزن ۶۸- کیلوگرم میرهاشم حسینی با دو پله صعود و ۲۸۸/۵۶ امتیاز در رده پنجم جای گرفت، سروش احمدی با ۱۹۹/۹۴ امتیاز جایگاه چهاردهم را به خود اختصاص داده و امیرمحمد بخشی نیز با ۱۲۵/۹۴ امتیاز رده بیست و هفتم را به نام خود ثبت کرده است.

محمدعلی خسروی در وزن ۸۰- کیلوگرم با ۱۰۸/۲۴ از در رده سی و سوم قرار دارد و علی اشکوریان نیز با ۱۰۵ امتیاز رده سی و ششم را به خود اختصاص داده است.

سجاد مردانی تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم با دو پله صعود و ۲۴۳/۲۵ امتیاز جایگاه ششمی را به خود اختصاص داده است. سعید رجبی دیگر نماینده این وزن با ۱۱۹/۰۵ امتیاز رده سی و یکم را در اختیار دارد.

اما در گروه زنان ناهید کیانی در وزن ۴۹- کیلوگرم با ۹۴/۶۶ امتیاز رده پنجاه را به نام خود ثبت کرده است. مهلا مومن‌زاده دیگر نماینده این وزن نیز با کسب ۶۳ امتیاز در رده هفتاد و سوم قرار دارد.

در وزن ۶۷- کیلوگرم یلدا ولی‌نژاد با ۱۴۶/۹۵ امتیاز رده نوزدهم را به خود اختصاص داده؛ کیمیا همتی دیگر نماینده ایران در این وزن با ۷۲/۴۷ امتیاز در رده چهل و هفتم قرار گرفته است. ملیکا میرحسینی نیز با ۴۶/۰۱ امتیاز در جایگاه شصت و چهارم قرار دارد و پریسا جوادی نیز با ۲۶/۹۲ امتیاز در رده صد و یکم قرار گرفته است.

در وزن ۶۷+ کیلوگرم نیز زهرا پوراسماعیل با ۵۶/۲۳ امتیاز رده پنجاه و پنجم را به خود اختصاص داده، اکرم خدابنده دیگر نماینده این وزن با ۴۸/۷۴ امتیاز در رده پنجاه و نهم جای دارد.

***رنکینگ المپیکی

وزن ۵۸- کیلوگرم:

۱- "جون جانگ" از کره‌جنوبی با ۴۵۷/۶۲ امتیاز
۲-" تای هون کیم" از کره‌جنوبی ۳۷۹/۳۱ امتیاز
۳- "ویتو دلایکویلا" از ایتالیا با ۳۵۳/۷۱ امتیاز
۴- "جیسوس تورتوسا" از اسپانیا با ۳۲۹/۵۲ امتیاز
۵- "میخائیل آرتامانوف" از روسیه با ۲۹۸/۵۱ امتیاز
۶- "آرمین هادی‌پور" از ایران با ۲۹۸/۴۴ امتیاز
...
۲۹- "فرزان عاشورزاده" از ایران با ۱۲۷/۵۱ امتیاز

وزن ۶۸- کیلوگرم:

۱- "دای هون لی" از کره جنوبی ۵۴۳/۸۰ امتیاز
۲- "برادلی سیندن" از انگلیس با ۳۷۶/۶۸ امتیاز
۳- "شوای ژائو" از چین با ۳۴۱/۹۴ امتیاز
۴- "ادیوال پونتس" از برزیل با ۲۹۱/۵۸ امتیاز
۵- "میرهاشم حسینی" از ایران با ۲۸۸/۵۶ امتیاز
...
۱۴- "سروش احمدی" از ایران با ۱۹۹/۹۴ امتیاز
...
۲۷- "امیرمحمد بخشی" از ایران با ۱۲۵/۹۴ امتیاز
...
۵۸- "ابوالفضل یعقوبی" از ایران با ۶۸/۲۳ امتیاز
...
۶۴- "حامد اصغری" از ایران با ۶۱/۵۰ امتیاز

وزن ۸۰- کیلوگرم:

۱- "ماکسیم خراماتکوف" از روسیه با ۵۱۶/۳۰ امتیاز
۲- "میلاد بیگی" از آذربایجان با ۳۹۵/۲۲ امتیاز
۳-" چیک سی سه" از ساحل عاج با ۳۱۷/۷۴ امتیاز
۴- "ایکارو مارتینز" از برزیل با ۲۷۹/۷۷ امتیاز
۵- "نیکیتا رافالوئیچ" از ازبکستان ۲۶۱/۴۰ امتیاز
...
۳۳- "محمدعلی خسروی" از ایران با ۱۰۸/۲۴ امتیاز
۳۶- "علی اشکوریان" از ایران با ۱۰۵ امتیاز
...
۷۱- "عرفان ناظمی" از ایران با ۵۲/۲۸ امتیاز
۷۶- "مهدی جلالی" از ایران با ۵۰/۵۸ امتیاز

وزن ۸۰+ کیلوگرم: ۱- "ولادیسلاو لارین" از روسیه با ۵۱۳/۰۱ امتیاز ۲- "کیو دون این" از کره‌جنوبی با ۴۷۱/۱۷ امتیاز ۳- "الکساندر باخمن" از آلمان با ۲۵۷/۴۵ امتیاز ۴- "ماهاما چو" از انگلیس با ۲۴۸/۵۶ امتیاز ۵- "عبدل ایسوفو" از نیجر با ۲۴۳/۷۷ امتیاز ۶- "سجاد مردانی" از ایران با ۲۴۳/۲۵ امتیاز …۳۱- "سعید رجبی" از ایران ۱۱۹/۰۵ امتیاز

کد خبر 430165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.