۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
تازه‌کارها بخوانند

افرادی که به تازگی برای کار در یک مجموعه استخدام شده‌اند، در ابتدای مسیری دشوار قرار دارند که نیازمند تلاش بسیار است، مهم‌ترین دارایی این افراد نگرشی محسوب می‌شود که نسبت به شغل، مجموعه و همکاران خود دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کارها بسیار متنوع هستند و هر محل کاری شرایط ویژه خود را دارد. مشغول کار شدن در یک اداره، اشتغال در یک کارخانه، کافه‌دار بودن، پیمانکاری و غیره همگی شرایطی متفاوت دارد. با این‌حال تازه‌کارهایی که به استخدام یک مجموعه دارای تعدادی کارمند درمی‌آیند باید تمامی تلاش خود را به کار گیرند تا سایرین، خصوصاً رئیس خود را تحت تأثیر قرار دهند. در ادامه به ارائه چند پیشنهاد در این زمینه می‌پردازیم.

بهترین خود باشید

استخدام شدن در یک مجموعه، صرف نظر از نوع فعالیت، نیازمند بهترین نسخه یک فرد است، نه حالت خواب‌آلود، کسل و بی‌حوصله‌ای که مدام به کافئین بیشتری برای تمرکز نیاز دارد، ساعت خود را چک می‌کند و از کار فراری است. فردی که مشغول کار می‌شود باید مراقب سلامتی خود باشد زیرا رئیس مجموعه انتظار دارد استخدام وی با نتایج مفید و بازدهی بالا همراه باشد. از کار در دفاتر اداری گرفته تا فروشندگی در مغازه‌ها و رستوران‌ها، وفق پیدا کردن با شرایط کاری جدید نیازمند ترکیبی از مهارت‌ها و فداکاری‌ها است. همچنین فرد باید یاد بگیرد که وظیفه خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد و نیز مسئولیت‌پذیر باشد. پس از ورود به یک مجموعه جدید، یک تازه‌کار باید هدف خود را گوش کردن، یادگرفتن و درنهایت خودکفا شدن قرار دهد زیرا برای انجام وظایف نمی‌توان به‌طور مداوم از دیگران تقاضای کمک کرد. هر تازه‌کاری باید روی کاری که می‌خواهد انجام دهد سرمایه‌گذاری و به آن افتخار کند، با تمرکز کامل آن را به انجام برساند و پس از یادگیری مشتاقانه موارد لازم از سرپرستان یا همکاران، هرگز دست از آموختن برندارد و با تقویت مهارت‌ها به کارمندی باارزش برای مجموعه تبدیل شود که با میل باطنی در راستای منافع آن خدمت می‌کند.

فعالیت سازمان‌یافته، برنامه‌ریزی کردن، یادداشت‌برداری از مواردی که می‌توان در آن موفق بود و پیشرفت کرد، انجام تمامی کارهایی که در توان است و همیشه آماده بودن در این زمینه بسیار اهمیت دارد. همچنین برقراری ارتباطات واضح، مؤدبانه و مختصر، خودداری از اتلاف وقت، تمرکز کاری و رعایت سایر اصول آداب و معاشرت در عین برقراری روابط دوستانه، بخشی از همراهی با دیگران و برقراری ارتباط خوبی است که نشان می‌دهد فرد شغل خود را جدی گرفته و به پیشرفت در آن علاقه دارد.

تمرکز بر نیازهای مشتری با روحیه‌ای مثبت

هر سازمانی مشتری خود را دارد و برآوردن نیازهای مشتریان دلیل استخدام و اشتغال یک فرد است. در این میان مورد اعتماد بودن از اهمیت بسزایی برخوردار است تا جایی‌که مشتری را جذب می‌کند و منجر به وفاداری او می‌شود. سروقت بودن، آمادگی همیشگی، داشتن درک صحیح از شغل، شناخت همه‌جانبه سازمان و وظایف محوله، انجام دقیق و به‌موقع درخواست‌ها به بهترین شکل ممکن، داشتن اشتیاق برای حضور در محل کار، خوش‌بین بودن نسبت به انجام وظایف، خوش رفتاری، خوش برخورد بودن با مشتری و غیره، همگی از مواردی است که وفاداری مشتری به کارمند و درنتیجه سازمان را موجب می‌شود و از یک تازه‌کار، کارمندی باارزش می‌سازد.

انتقادپذیر و فعال بودن

همه اشتباه می‌کنند. بنابراین باید خطاها را پذیرفت و از آن‌ها یاد گرفت. دلیلی برای پوشاندن و صرف‌نظر کردن از اشتباهات وجود ندارد، بلکه هر فردی باید با صداقت کامل مسئولیت کار خود را بپذیرد و آن را جبران کند. البته هدف هر فرد در یک سازمان باید این باشد که فقط یکبار اشتباه کند و این یعنی بهترین بودن که با گوش کردن دقیق، یادگیری مؤثر و داشتن دیدی باز و روشن رو به آینده حاصل می‌شود. تصویرسازی آینده بهتر و پیش‌بینی آنچه قرار است اتفاق بیافتد در بهترین تصور و حالت، باعث می‌شود که فرد به دنبال یادگیری فرآیندهای سازمان و نیز ارتقای درجه مهارت‌های مورد نیاز برای آن برآید و هر روز پیشرفت کند. پیشرفت هر یک از کارمندان به ارتقای سازمان کمک می‌کند که این امر برای کارمندان نیز بی تأثیر نیست.

کار تیمی

اعضای یک تیم به جای خود، روی هدف یا نتیجه کلی تمرکز دارند. عضو یک تیم بودن یعنی انجام درست و دقیق کارها به نحوی که دیگران مجبور نباشند در انجام وظیفه فرد به او کمک کنند و یا برای جبران کم کاری یا اشتباهاتش به اضافه‌کاری بپردازند. همچنین بدین معناست که هر کارمند وظیفه دارد محیط کاری تمیز، ایمن، مولد و دوستانه‌ای خلق کند که به جای منافع شخصی در راستای مزایای کل سازمان قرار دارد، در آن به نیازهای تک تک مشتریان پرداخته می‌شود و رضایت همگانی را جلب می‌کند. البته همیشه همه اعضای یک تیم بدون مشکل درکنار یکدیگر نخواهند بود، با این‌حال در صورت بروز هر گونه مشکل لازم است قبل از زیادتر شدن، نسبت به رفع آن اقدام کرد. از سوی دیگر باید توجه داشت که نمی‌توان محیط کار را کنترل کرد ولی نحوه واکنش نسبت به موضوعات کاملاً قابل کنترل هستند. پس در صورت بروز هر گونه ناراحتی و حتی بی‌عدالتی کافی است که فرد با حفظ آرامش به رفع مشکل بپردازد و در این راستا از افراد مورد اعتماد کمک بگیرد.

کد خبر 430158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.