۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
ممیزی املاک شهری سنندج

مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج با اشاره به اینکه بدلیل شیوع ویروس کرونا جمع آوری اطلاعات املاک با مشکل مواجه شد، گفت: در راستای ادامه اجرای این طرح و جلوگیری از شیوع این بیماری، ادامه برداشت اطلاعات میدانی از طریق پهپاد نقشه‌برداری انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، قدرت الله سیف پناهی اظهار کرد: برنامه ریزی در حوزه مدیریت شهری نیاز به داشتن اطلاعات دقیق و به روز داشته که با انجام طرح ممیزی املاک می‌توان در این زمینه اقدامات مؤثری انجام داد.

وی اضافه کرد: پس از اتمام اجرای طرح ممیزی املاک در نواحی منفصل شهری و منطقه دو از سال ۹۷ عملیات جمع آوری اطلاعات املاک در سطح منطقه سه آغاز شد و کارشناسان این اداره روزانه با حضور در سطح منطقه نسبت به برداشت اطلاعات اقدام می‌کردند.

مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج با اشاره به اینکه تاکنون اطلاعات ۹ هزار و ۶۴۶ پلاک در حوزه منطقه سه سنندج در ۱۳ حوزه ثبت شده است، افزود: شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند سال گذشته باعث شد شهروندان همکاری لازم را با کارشناسان این اداره نداشته باشند لذا روند برداشت اطلاعات املاک با کندی مواجه شد.

سیف پناهی یادآور شد: در راستای ادامه اجرای طرح ممیزی املاک و همچنین جلوگیری از شیوع این ویروس ادامه برداشت اطلاعات میدانی از طریق پهپاد نقشه‌برداری انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: با استفاده از پهپاد نقشه برداری با مشخصات phantom۴pro در مختصات Utm-WGs۸۴ کنترل رفرنس زمینی GCP با دستگاه GPS سه فرکانسه در قالب مختصات شمیم (شبکه ملی یکپارچه ملک) در حال انجام است.

مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج گفت: تولید نقشه و اطلاعات مکانی با استفاده از روش فتوگرامی برد کوتاه و سامانه پهباد شامل مراحلی از قبیل شناسایی و بررسی میدانی منطقه جهت تعیین زمان و ارتفاع پرواز، اعلام دقیق زمان پرواز و احداث نقاط کنترل زمینی GCP مطابق دستورالعمل تهیه نقشه از سازمان نقشه برداری کشور و تعیین موقعیت نقاط در سیستم مختصات UTM است.

سیف پناهی افزود: طراحی رن های پرواز و تعیین پوشش‌های طولی و عرضی، عملیات پرواز در ساعت مناسب و نور کافی با توجه به زاویه تابش نور (مناسب‌ترین زمان ساعات اولیه صبح و قبل از ساعت ۱۰ صبح) از جمله مواردی است که در برداشت اطلاعات از طریق این پهباد مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: امیدواریم با استفاده از این پهباد بتوانیم هر چه سریع‌تر نسبت به برداشت اطلاعات املاک سطح منطقه سه اقدام کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 430146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.