سرقت و تخریب تابلو و علائم رانندگی در بندرعباس

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: در یک بازه زمانی ۱۰ روزه بیش از ۳۵۰ تابلو از جمله سولار (خورشیدی) و حاشیه نما به سرقت رفته و سازمان را متحمل هزینه‌های سنگین برای ایمن‌سازی مجدد اینگونه معابر کرده است.

حسین اخلاقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هدف از نصب تابلوها و علائم ترافیکی ارتقای سطح ایمنی به ویژه برای عابران پیاده، روان سازی ترافیک، کمک به رفع گره‌های ترافیکی و جلب توجه ویژه به مناطق پر جمعیت و پر تردد عنوان کرد.

وی در ادامه با ابراز تأسف از سرقت تابلوها و علائم ترافیکی، تصریح کرد: تعداد زیادی از تابلوها و علائم راهنمایی تخریب و سرقت شده است، که این امر موجب ناایمن شدن معابر می‌شود و می‌تواند جان انسان‌ها را به خطر بیندازد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس با بیان اینکه تابلوهای موجود در معابر بر اساس نیاز سنجی و مطالعه موقعیت مکانی نصب شده است، ادامه داد: فقدان وجود برخی تابلوها باعث کاهش تسلط و دید رانندگان و غالبا رانندگان ناآشنا به معبر شده و در نتیجه موجب خطرات جبران ناپذیری می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل کمبود تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی همین مساله سرقت آنها است، که جدا از خسارت به بیت‌المال، تهدیدی جدی برای جان مردم است.

اخلاقی با اشاره به تعیین مجازات برای متخلفان اظهار کرد: برابر ماده ۶۸۷ قانون مجازات اسلامی کشور مصوب ۱۳۹۲/۲/۱، به حبس از سه تا ۱۰ سال محکوم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود در حفظ و نگهداری علائم و تجهیزات ترافیکی که برای تامین ایمنی آنها در سطح شهر نصب شده دقت لازم را داشته و در صورت مشاهده هرگونه نقص و خرابی و سرقت علائم و تجهیزات ترافیکی مراتب را به سامانه پیامکی سازمان به شماره ۳۰۰۰۰۷۶۱۷۶۱ اطلاع دهند.

کد خبر 430136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.