سهم شهرداری تهران از جرایم راهنمایی و رانندگی واریز نمی‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از واریز نشدن سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی گلایه کرد و گفت: این جرایم براساس قانون باید صرف حل مشکلات شهر اعم از توسعه حمل و نقل عمومی و مترو شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک؛ سید مناف هاشمی در شورای مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه باید برای منابع و بودجه تصویب شده شهرداری برنامه ریزی داشته باشیم، اظهار کرد: توسعه مترو یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است و بهره برداری از ۱۲ ایستگاه در خط شش و هفت تا پایان سال در دستور کار قرار دارد از این رو باید ۵۰ درصد بودجه حمل و نقل و ترافیک از سوی معاونت برنامه ریزی در اختیار قرار گیرد.

وی از مجتمع‌های ایستگاهی مترو به عنوان یکی از منابع درآمدی شهرداری در بخش حمل و نقل عنوان کرد و گفت: کسب بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان درآمد از طریق مجتمع‌های ایستگاهی مترو هدف گذاری شده و معتقدیم مسیرهای که برای رسیدن به منابع مالی طی می‌کنیم تحقق پذیر است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه برای تکمیل و تجهیز خط شش و هفت مترو مقرر شد ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: تاکنون برای خط شش و هفت مترو بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه شده این در حالی است که هدف گذاری بهره برداری از ۱۲ تا ۱۴ ایستگاه تا پایان سال جاری در این دو خط حدود سه هزار میلیارد تومان نیاز است، اما برابر توافقاتی که با پیمانکاران داشتم اکنون با تزریق ۱,۳۰۰ میلیارد تومان می‌توانیم درصد بیشتری از کار را به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال سالانه بالغ بر هزار میلیارد تومان از طریق دوربین‌های ثبت تخلف شهرداری تهران به عنوان جرایم رانندگی به خزانه دولت واریز می‌شود، که برابر قانون سهمی از آن به شهرداری تهران تعلق می‌گیرد این در حالی است که متأسفانه دولت این پول را به شهرداری پرداخت نکرده است.

هاشمی از واریز نشدن سهم شهرداری تهران از جرایم راهنمایی و رانندگی گلایه کرد و گفت: بر اساس ماده ۲۳ جرایم راهنمایی و رانندگی مصوب مجلس شورای اسلامی، ۶۰ درصد از جرایمی که بابت تخلفات رانندگی از مردم اخذ می‌شود مربوط به ساماندهی امور شهری است که بر اساس قانون ۶۰ درصد از کل مبلغ جرایم مربوط به شهرداری‌ها و ۳۰ درصد مربوط به دهیاری‌ها است بنابراین ۴۲ درصد از مبلغ جرایم راهنمایی و رانندگی متعلق به شهرداری تهران است.

وی با تاکید بر اینکه جرایم راهنمایی و رانندگی تهران بر اساس قانون باید صرف رفع مشکلات تهران اعم از توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه مترو شود و هر مبلغی که از جرایم راهنمایی و رانندگی پرداخت شود مجدداً منابع آن به جیب مردم تهران باز می‌گردد، ادامه داد: معتقدیم این ظلم بزرگی است که توسعه و نوسازی ناوگان عمومی پایتخت را با مشکل مواجه کرده است.

کد خبر 430135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.