تلاشی برای تسهیل اشتغال‌زایی شهروندان

تفاهم‌نامه جدید سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان در راستای همسو شدن اهداف سازمانی و برای تسهیل در روند اشتغال‌زایی جوانان امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ژاله موزون در آئین آغاز همکاری‌های مشترک آموزشی بین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و سازمان فنی و حرفه‌ای، اظهار کرد: اصفهان در زمینه آموزش مرجع بالاتر از فنی حرفه‌ای ندارد و بعد از آموزش و پرورش که تا مقطع دیپلم است هیچ مکانی معتبرتر از فنی حرفه‌ای نیست. در حالی که سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان با رعایت استانداردهای آموزشی سال‌ها کار آموزشی انجام می‌داد و این تفاهم نامه باعث نزدیک شدن استانداردها به یک دیگر است.

وی افزود: همکاری سازمان فنی حرفه‌ای که پذیرای این فرصت بود این امکان را برای سازمان فرهنگی شهرداری فراهم کرد تا با استاندارهای موجود هماهنگ شود. این تفاهم نامه باعث حضور تمام شهروندان در کلاس‌های آموزشی خواهد شد و پس از اتمام کلاس‌ها گواهی نامه حضور نیز صادر می‌شود. این اتفاق قبل از این تفاهم نامه هزینه‌ای را برای شهروندان در برداشت که با این تفاهم روند بسیار تسهیل شد و با استفاده از پرتال آموزشی و سامانه ثبت نام اینترنتی امکان درخواست گواهینامه برای دوره‌های آموزشی مهیا شده است.

مدیر اداره آموزش و بهبود روش‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برخی از شرایط این تفاهم نامه شامل برگزاری آزمون و صدور گواهی پایان دوره پایان دوره آموزشی برای تمام شرکت کنندگان، آموزشی پیگیری دریافت کد بین‌المللی جهت استاندارهای سازمان فرهنگی، همکاری در تدوین سر فصل‌های جدید و کاربردی و همچنین تنظیم محتوای دوره‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی مورد تقاضای سازمان و اداره‌کل فنی حرفه‌ای، برگزاری سمینارها، نشست‌ها و همایش‌های علمی و مهارتی در خصوص آموزش، همکاری در اجرای طرح‌های تخصصی و پژوهشی، برگزاری دوره‌های ارتقای سطح علمی مربیان آموزشی و ارتقای سطح آموزش این مربیان است. همچنین ذیل تفاهم‌نامه همکاری در تأمین تجهیزات و ابزار آلات کارگاهی و موارد مصرفی متناسب با دوره‌های آموزشی از نخستین گام‌هایی است که برای سازمان فرهنگی شهرداری برداشته شد.

ظرفیت‌های دولتی و آموزشگاه‌های خصوصی در خدمت مردم خواهد بود

در ادامه این آئین مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اظهار کرد: بین وظایف مجموعه فنی و حرفه‌ای در بخش‌های دولتی و آموزشگاه‌های آزاد و اهدافی که سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در فعالیت‌های خود دنبال می‌کند، نگاه‌های مشترکی یافتیم و به این نتیجه رسیدیم که اهداف هر دو تا حد زیادی مشترک است؛ لذا امروز به جای موازی کاری در نقطه‌ای قرار داریم که صحبت از هم افزایی می‌کنیم.

آرش اخوان افزود: ظرفیت ۵۴ مرکز آموزش دولتی در سطح استان و نزدیک به یک هزار و ۲۵۰ مرکز آموزشی آزاد فنی و حرفه‌ای در کنار ظرفیت‌های موجود در شهرداری در خدمت مردم خواهد بود.

اخوان با بیان اینکه هدف این تفاهم‌نامه‌ها توانمندسازی شهروندان است، تصریح کرد: امیدوارم که با اجرای این تفاهم نامه ارزشمند و برنامه‌ریزی‌های مشترک بتوانیم با تلاش مسئولان شهرداری و بخش‌های دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای به تحققِ این هدف نائل شویم. هدف نهایی این تفاهم نامه همسو کردن همه این بخش با یکدیگر است. با رویکردهای جدیدی که در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان پیش گرفته‌ایم علاوه بر مربیان دولتی و مربیان بخش خصوصی، مربیان و استادکاران صنوف را نیز دعوت کرده‌ایم.

اخوان گفت: در حال پیگیری سیستم آموزشی دوگانه هستیم که در این سیستم ضمانت صد درصد شغل حرف اول را می‌زند. تفاوت این سیستم با سیستم قبلی این است که در آموزش‌های قدیم به صورت عرصه محور عمل می‌کردیم، یعنی جوشکار را آموزش می‌دادیم و کارآموز را به دنبال کار می‌فرستادیم، اما در سیستم آموزش دوگانه در ابتدا با بنگاه‌های اقتصادی صحبت می‌کنیم، سپس شغل تعریف می‌شود و پس از آن، فردی را به صورت ویژه برای بنگاهی خاص آموزش می‌دهیم. در این روش، اگر سفارش شغل نباشد آموزشی هم در کار نیست.

وی با بیان اینکه امروز این طرح در سیستم اتحادیه خودروهای سبک اصفهان با موفقیت کامل اجرا شده، خاطر نشان کرد: مسئولان شهرداری می‌خواهند برای اهالی شهر گامی مثبت در مسیر توانمند سازی آن‌ها بردارند؛ ما نیز همین هدف را دنبال می‌کنیم. لذا امیدوارم با استفاده از ظرفیت اصناف، شهرداری و بخش‌های خصوصی و دولتی فنی و حرفه‌ای در جلسات آینده با افتخار، دستاوردهای این نشست مشترک را گزارش دهیم.

کد خبر 430128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.